Spanska

                                            Datum: 2007-08-28 Tid: 15:59:53 Kategori: Blandat
image92
Har 26 st spanska ord i läxa tills i morgon. Nu är det ju så att jag inte har övat särskilt mycket, och det är ju lite synd. Men nu ska jag öva! =)

Hola - Hej
Soy - Jag är, här Jag heter
De - Från
España - Spanien
Hablo - Jag talar
Español - Spanska
Chico - Grabb, pojke
Qué tal? - Hur mår du?
Qué - eg Vad
Muy - Mycket
Bien - Bra
Gracias - Tack
Y - Och
- Du
Bastante - Ganska
Cómo? - Hur?
Te llamas - Du heter
Cómo te llamas? - Vad heter du? eg
Me llamo - Jag heter
Eres - Du är
No - Nej
Pero - Men
      Vivo - Jag bor
En - i, på
Suecia - Sverige
Sueco - Svenska

Okej nu kan jag ALLA, efter att ha skrivit EN gång..Eller inte...:/
Jag ser inte ut som en spansk tjej heller! Haha jag kommer aldrig lära mig ;)



1 kommentarer                                                                                                                    
  Emelie

Tú Oler como la cacaaaaa. (Eller något i den stilen)
betyder Du Luktar Bajs. HAHAHAHA. Det lärde jag mig i spanien i somras ;)

2007-08-28 l 17:44:23
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: