Ritchie Valens

                                            Datum: 2007-12-10 Tid: 20:39:16 Kategori: Blandat


Faktiskt, så gillar jag lilla Ritchie också! Jag gillar hans låt "Oh Donna".
Egentligen hette han Richard Steven Valenzuela och föddes den 13 maj 1941 i Pacoima i Los Angeles, Kalifornien, han dog den 3 februari 1959 i en flygolycka över Iowa. Han var en amerikansk rocksångare av mexikanskt ursprung. Ritchie Valens var den första stora rockstjärnan i USA med ursprung i Latinamerika. Hans mest kända låtar är Donna och La Bamba.

Haha much information ;)


0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: