Körtelfeber

                                            Datum: 2008-08-04 Tid: 17:13:02 Kategori: Blandat
Heej på er

Har inte suttit vid datorn på en vecka nu typ, känns för hemskt. Orkar inte gå, orkar inte sitta, orkar inte äta/dricka.
I torsdags åkte jag och mamma till vårdcentralen här i Hjo och skulle se vad problemet var (jag hade då haft feber i 5 dagar, en hög sådan också!)
Efter en sänka i armen och lite prover på halsen kom de fram till att jag drabbats av ett virus, och att det inte fanns något jag kunde göra förutom att vila..Kul.

Men, febern försvann inte (40 grader) och halsen blev värre, så i lördags åkte jag och pappa in till KSS, jourcentralen. Där kunde de direkt konstatera att jag hade körtelfeber OCH urinvägsinfektion. (Det är 7:nde gången jag har det på 1 år nu!) Pappa fick springa upp till apoteket och skaffa penicillin medan jag väntade i min sjuksäng. Jag låg där, sjuk som ett as, och riktigt grät i min ensamhet.
Läkarens ord: "Du kommer att känna dig slö och trött i närmare ½ år, så sommarjobbet, idrotten i skolan, och vissa lektioner kan du glömma!"

Fattar ni vad detta betyder? Mitt liv kommer få sig en nystart, alla muskler och all kondition jag någonsin haft, är som bortblåst.
Idag är det en vecka sedan jag tog febern och termometern visade på 39,7. Här ligger jag nu! Har knappt ätit på en hel vecka, och är så sjukt trött.
Som tur är så märker jag inte av urinvägsinfektionen, vilken är en himla tur. (Peppar peppar ta i trä!) som man säger. :P

Det enda jag ligger och tänker på nu, är faktiskt mat! På hur gott det egentligen är. Jag är inte sugen på det, men jag ska käka det sen när jag blir frisk.
T ex:
Flygande Jakob (min absoluta favoriträtt, dock utan de där djävla nötterna..)
En hälften av varje med kokt korv från Hjogrillen, himmelskt!
Korvstroganoff

Jag är ju cp, men det är sådant jag ligger och tänker på i alla fall. Nu börjar laptopen i knät bli alltför varm,så ska nog sluta skriva nu och sova lite.
Men innan jag drar, jag har fått tillbaka min gamla mobil igen, med en ny knappsats! Underbart.

Nu vill jag bara dö, har ingen tidsuppfattning eller något. Fryser/svettas osv. Bra när man inte vet om man lever i verkligheten, eller i drömmarna. Jag är isolerad från omvärlden typ..

Pusspuss♥
4 kommentarer                                                                                                                    
  Linus

ja tycker synd om dej pluttan.. saknar dej. puss å kraam

2008-08-04 l 23:38:46
  kim

stackare krya på dig :(

2008-08-05 l 17:34:11
  Cajsa

nå! saknar dej gumman<3 hör av dig om det är ngt:)

2008-08-07 l 21:47:36
Blogg/hemsida: http://cajsacajan.blogg.se/
  charlotte

krya på dig melindis! :)

2008-08-08 l 16:14:19
Blogg/hemsida: http://snooziie.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: