Juno

                                            Datum: 2008-12-26 Tid: 22:00:12 Kategori: Filmrecensioner


Den här filmen tittade jag på igårkväll.
Handlar om att tjejen som ni kan se på bilden, Juno, blir gravid vid 16 års ålder. Pappan är killen ni kan se. Abort är hennes första tanke, men den tanken försvinner snart. Istället bestämmer hon sig för att adoptera bort barnet när det är fött. Snällt kan tyckas, osjälviskt. Inte bara ta bort ett liv sådär rakt uppochner.
Men å andra sidan.
Vad hemskt!

Jag blev nästan lite tårögd när jag tänkte på det. Haha.
Jag skulle aldrig kunna lämna bort mitt barn om jag hade fött det och haft det i mig i 9 månader. Tänk att se sin lilla bebis komma ut, och sedan ge bort den.

Dessutom gjorde filmen att jag kom på vilken låt som Filip och Fredrik har tagit efter. Ni vet den där sången som de spelar och sjunger tillsammans när de senare kramar varandra vid huset?





Den är ju rätt frän. Hur som helst så var originalet med i Juno.
1 kommentarer                                                                                                                    
  Anton

gå tillbaka till det inlägget du la upp den Fredrik o Filip grejen första gången. Redan då påpekade jag att det var från juno ;)

2008-12-26 l 22:21:38
Blogg/hemsida: http://pojkenmedguldkant.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: