Nu är nästan år 2008 slut..

                                            Datum: 2008-12-30 Tid: 23:14:35 Kategori: Vardagslyx
Det är verkligen sant.
Året närmar sig sitt slut och här sitter jag och skriver. Vad kan jag skriva om egentligen?
Om hur "himla bra" nästa år kommer bli eller om hur det gångna året har varit?

Saken är den att jag inte ska lova mig själv för mycket (eller andra heller för den delen). Nyårslöften är jag inte särskilt bra på att hålla kan jag erkänna (även om jag under ett helt år inte drack någon läsk!) så det blir inget med det.
Däremot ska jag äta mindre onyttigheter såsom godis, läsk, bakelser you name it! Min kropp mår inte bra av det, och heller inte min själ.
Att inte vara nöjd med sig själv fungerar knappt i dagens samhälle. Dock är nog tyvärr de flesta på ett eller annat sätt missnöjda med sig själva.
Men hur svårt är det inte egentligen?
Skulle man någon gång råka säga att:
  -Ja, jag ser bra ut och jag kan!
Vad händer då?

Jo, då blir omgivningen alldeles till sig och säger saker som:
- Herregud vilken bitch, hon älskar verkligen sig själv.  Fattar hon inte att hon verkligen inte är perfekt!?

Hitta fel hos andra... det är där skon klämmer. Fruktansvärt sorgligt egentligen. Jag får till och med erkänna att jag själv är en sådan människa. Som försöker finna fel hos andra för att må en smula bättre själv. Det kanske vore något att träna bort under kommande år?

En liten resumé från år 2008 då:

Bra:
- Jag tog mig ur ett fruktansvärt förhållande men påbörjade sedan ett helt underbart.
- Jag har lärt mig att uppskatta mina vänner mer, men även blivit mer självständig.
- Inget av mina husdjur har dött.
- Jag lärde känna Johan.
- Jag besökte Gran Canaria i början av året.
- Jag har insett att jag är och alltid ska vara brunett.
- Har fått ett stort intresse för fotografering.

Dåliga:
- Skolan går sämre än någonsin.
- Jag har aldrig varit så sjuk som under år 2008.
- Jag har legat med aaaaaalldeles för många..
- Blivit mer slarvig och har till exempel alltid stökit i mitt rum.
- Ständigt stressad och helt beroende av internet.
- Ekonomin har gått utför
- Har gått upp enormt mycket i vikt.

Som vi kan se så jämnar det ut sig. Lika många bra som dåliga.
Genom att göra en sån här lista så kan jag ju faktiskt redan nu börja tänka på att förändra mig (till det positiva). Exempelvis kan jag ju ha mer ordning i mitt rum, det är inget svårt. Ligga med färre lär inte vara någon match heller. Det enda som kan och KOMMER BLI otroligt tufft är skolan.
Jesus vad rädd jag är för den.
För alla prov, inlämningar och förmodligen TAL.


Jösses. Jag hoppas i alla fall att ni andra har haft ett bra år och att ni får ett bra 2009.
Har ni några problem eller större funderingar så är mitt enda råd till er: slappna av.
Ingenting blir bättre utav att ni stressar upp er eller oroar er i onödan. Allt löser sig alltid, det vet jag av egna erfarenheter. Även om jag är rädd för skolan, så är det klart att det kommer gå ändå.
På ett eller annat sätt!


Ta hand om er och drick er inte redlösa i morgon va!? ; )
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: