Östergötland

                                            Datum: 2008-12-06 Tid: 23:27:56 Kategori: Vardagslyx
Sena kvällen..

För en gångs skull kan jag faktiskt säga att det händer saker i mitt liv. Jag sitter inte bara hemma och degar framför en sketen dator, utan är ute på äventyr! ; )
Idag till exempel, så besöktes ett annat landskap, Östergötland. Anledningen till det var att min gammelfarmor fyllde 89 bast i förrgår, och givetvis måste detta firas.
Min gammelfarmor är faktiskt riktigt rolig om hon sätter den sidan till. Några "roliga" (enligt mig och min familj) citat idag var:

"Och dra åt helvete vad rik han var!"

"Ja han var ju ungefär lika lång som Stefan, fast snygg!" (Gött för Stefan som satt alldeles intill..)

Jösses.
Igårkväll bakade jag och Cajsa kladdkaka och minttoppar (fast utan mint) som jag hade med mig idag. Vi levde verkligen upp till ordet kladdkaka, för nog var den kladdig alltid! Så pass kladdig att jag lika gärna bara kunde ha gjort en smet..
Whatever..den var god i alla fall. That's the huvudsak!

Hälsade även på mina sysslingar i Skänninge. Minstingen, Felicia på 2½ år var en riktig goding. En riktig liten lintott med en stor glugg i käften. Jag vet inte hur många gånger hon visade mig en massa kort på henne själv och hennes familj. Bland annat fanns där ett kort på deras båt. Eller "dot" som hon så sött sa.
"Där är doten! Där är min dot!"
Jag dör :*)

Jag har fortfarande inga pengar på min mobil...så om ni smsar för att få svar på något...ge fan i det. :P Pengar kommer efter jul!

I morgon har jag och Emelie fått i uppdrag att vara konferencierer för FunkyKids Show på stadsteatern i Skövde. Haha, förstår ni att jag är totalt livrädd? Jag har aldrig gjort något i stil med det innan!
Men som tack kommer vi att få gymkort som håller i 4 månader, och det är det fan värt! Tjänar ju tusentals (hundratals) kronor på det ju. Dessutom håller showen bara på i 2 timmar.
På ett sätt är jag livrädd, medan jag på ett annat sätt ser fram emot det. Det leder till att jag känner mig...jämn. :P

Nu har jag väl tjatat tillräckligt ikväll...även om jag har mer på hjärtat. Men efter allt käk idag kräver min kropp sömn.  
Pusspuss
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: