Anorexia / bulimi

                                            Datum: 2008-02-11 Tid: 16:01:40 Kategori: Blandat
Jag har kommit på att hur gärna jag än vill, så jag jag INTE få anorexia. Det är för jobbigt och för plågsamt. Visst förtjänar jag att plågas, men ändå. Bulimi är bättre, det kan man dölja mer.

Fick en sida av Anton nyss, som handlar om just anorexia nervosa. Här är lite av det som stod på sidan:

Få dig själv att sluta äta

  • Ät väldigt sakta så kanske maten inte är så intressant mera.
  • Ät med kinesiska pinnar. Då tar det längre tid, och mer kontrollerat.
  • Ät med fel hand.
  • Ät vid en spegel, helst naken, och se hur mycket du vill äta då? 
Alltså det där låter helskumt. Spegel? Aja, det kanske funkar. Vem vet..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPY  (Hehe här hittade jag något!)

  • Vatten får maten att komma upp lättare! Drick mycket vatten om du tänker äta mycket.
  • Mat som glass kommer upp lätt. Kli gör det inte!
  • Stick två eller tre fingrar (eller en tandborste går bra om du kan få det rätt) i din hals så fort som möjligt, rör lite på dem. Ta INTE ut direkt när du känner att det kommer, för då kommer der inte ut, och det blir svårare att få ut det. Ha fingrarna (tandborsten) i halsen tills det kommer.
  • Om du tar medicin/vitaminer, ta dem när du spytt klart, för annars kan du spy upp dem.
  • Om du spyr upp lite blod, SLUTA GENAST! Det är inte värt att skada sig på det sättet, du kan ju träna eller fasta nästa dag istället.
  •  Spy direkt efter att du har ätit. Efter en timme, och det är den högsta gränsen, bry dig inte ens. Du har redan tagit upp de där kalorierna.
  • Om du har ätit mycket mat är det lättare att spy upp än om du ätit lite mat.
  • Tugga MINST 32 gånger innan du sväljer maten. (men SHIT!)
Det där lät inte lika svårt! :D Aaah vilken underbar dag! =)


0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: