Sumering av 2007

                                            Datum: 2008-01-15 Tid: 17:34:22 Kategori: Blandat
Tjena igen.  :P

Jag har ju inte skrivit någon sumering än av året 2007. Det var ju illa. Vad hände egentligen?

Förra nyårsafton tillbringade jag faktiskt i Örebro tilsammans med Johan, som jag var tillsammans med då. Det sägs ju att den man firar nyår tillsammans med ska man hålla sig till resten av året. Men, det gick ju mindre bra. Vi gjorde slut i maj, den 7 för att vara exakt. Alla nior håller alltid i en cabbaré och det gjorde även vi. Den hölls den 9 maj (därför jag kommer ihåg de där datumen;)) Det var då jag hade alla dessa utslag över hela kroppen som jag nyss berättade om förresten. Bara någon månad efter det så slutade jag nian, då hölls en bal för alla oss! Den ägde rum på hotellet här i Hjo och det var jättemysigt. =) Vi åt och dansade och luktade på cigarrök typ. ;P Marie var även mycket förtjust i flygeln som stod där i närheten!

På midsommarafton träffade jag Sebastian för första gången någonsin. Han kom hit men åkte snart igen. Andra gången vi sågs var 4 dagar efteråt. Sedan dess har vi setts nästan minst en gång i veckan. Det blir rätt många gånger det! Han bor i Jönköping, d.v.s ca 7 mil härifrån. Man kan ju önska att det hade varit lite närmare, men det får väl duga i nuläget! =) Vi höll ihop till slutet av september då det skedde en jäkla massa tråkiga saker som jag inte ska gå närmare in på nu. Under oktober & november visste jag inte riktigt hur jag ville ha det, inte han heller för den delen, så det var inga roliga tider då. Men nu, efter mycket bråk m.m. så känns allt bättre!

På sommarlovet så hände inget speciellt. Jag var på Liseberg med familjen och då gick min älskade Samsung sönder. Jag fick den kommande veckan använda min gamla 3310. Den funkade, men det tog tid att sms:a kan jag lova. Vi åkte inte utomlands för en gångs skull! En lugn sommar var det allt!

I slutet av augusti så började jag gymnasiet. Naturvetenskapsprogrammet Fågelvik för de som undrar. Där stannade jag inte länge. Ungefär 2 månader. Det var extremt jobbigt med all matte och all naturkunskap.  Jag kan verkligen inte fatta att jag valde den linjen av ALLA som finns. Vad tänkte jag med? Det kan inte ha varit hjärnan i alla fall. Självklart skulle jag byta illa kvickt! Jag ville gå något lätt, som jag visste att jag kunde klara av. Vad passar då bättre, om inte Mediaprogrammet?! Efter många telefonsamtal så kom jag äntligen in där. Klassen var egentligen full, men jag skulle nog få plats, och även Emelie som jag lärt känna när jag började i natur. Men, det var inte riktigt rätt linje det heller tyvärr. Jag gick där i kanske 2-3 veckor utan att ha blivit mycket klokare. Jag bytte igen, till IT. Där går jag fortfarande kvar och stormtrivs. En jättebra klass och en fin skola. Lärarna kanske inte är de bästa, men är klassen bra så fixar sig resten, tycker jag! Naturklassen var också jättebra, nästan bara tjejer. Medieklassen sög, också nästan bara tjejer. Nu i IT är det nästan bara killar, det är kanon. Jag tror inte det beror på killarna att det är bättre, men alla är snällare! =)


Mamma är jättearg på mig eftersom jag inte kämpat något den här terminen, alltså HT 2007. Men jag är ändå nöjd. Allt jag gjort i natur fick jag MVG i, utom en grej i fysiken som jag fick VG i. Media gick också bra, jag klarade allting konstigt nog. Det jag saknar nu, på IT, är spanska. Jag började ju läsa det när jag gick natur, men nu på IT finns det inte att välja. "/ Men jag tror jag ska läsa japanska sen i 2:an eller 3:an, haha det kanske kan lära mig lite.

 När jag gått på IT har det inte gått lika bra i skolan tyvärr. Allting är så mycket svårare och jag känner verkligen ingen studiemotivation. Jag vet inte varför. Jag menar, jag har all tid i världen att plugga, men gör det inte ändå! Tråkiga ämnen, jag vill inte lära mig. Så enkelt är det. Jag valde IT eftersom jag är intresserad av design & Photoshop. Därför ska jag välja inriktning Webbdesign sedan i 2:an.

Under år 2007 har jag lärt känna så många nya, glada människor. Bland annat Emelie och Anton. De är nog de viktigaste. Såklart har jag lärt känna en massa andra i klassen och i de tidigare klasserna, men det är inte samma sak riktigt.

Nyår firade jag tillsammans med min familj och Sebastian hemma i Hjo den här gången. En lugn kväll måste jag säga, jäkligt lugn! För lugn, men ändå rätt mysig. Smällde raketer vid 12-slaget och såg någon film lite senare.

Aja, det var det året, inte världens bästa kanske, men jag överlevde! Hoppas jag överlever år 2008. Jag tror inte det faktiskt, jag har dåliga vibbar om det här året, typ, en bilolycka eller någon annan form av olycka. Vi får väl se! =)
5 kommentarer                                                                                                                    
  Tezzie

Du har ett bra skrivarsätt, det gör inlägget mer intressant:)

2008-01-15 l 17:46:44
Blogg/hemsida: http://Royalblue.blogg.se
  Cajsa

Inte ett enda ställe där mitt namn finns med! Var inte jag med dej under 2007? :(

2008-01-15 l 20:33:16
  Melinda

Tezzie = tack så jätte mycket =)

Cajsa = näe typ inte, bara i skolan under våren, du tillhör balen & cabbarén, ;D

2008-01-15 l 20:56:38
Blogg/hemsida: http://pindilusen.blogg.se
  Marie

ååh!! jag älskade den flygeln... :')

men han den sure förbjöd mig att spela ju!!! :/

2008-01-16 l 00:06:03
  Melinda

Marie: haha surt för dig xD

2008-01-16 l 07:58:55
Blogg/hemsida: http://pindilusen.blogg.se
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: