Lite mer photoshop..

                                            Datum: 2008-06-26 Tid: 22:25:54 Kategori: Photoshoptips
Som sagt, den här bloggen har allt. Nu ska jag förklara hur man gör bakgrunden på en bild svartvit. Inte alls så krångligt som vissa tror. 

 

Det är alltså den här bilden som vi vill göra om! 
Låt säga att jag vill framhäva svampen mer, genom att göra det gröna bakom den, svartvitt.


Okej, bra bild, men hoppas ni förstår ändå!
1. Ni öppnar bilden ni vill ändra i photoshop (jag har CS, men allt annat funkar också!)
2. Ni skapar ett nytt lager, genom att trycka på den lilla ikonen ni kan se. Den 2:a från höger.




3. Nu trycker ni på ikonen som ligger 3:dje från höger, skapa ny fyllning eller justeringslager, heter den.
4. Gå därefter in på nyans/mättnad.


5. Då dyker den här rutan upp. Där drar ni mättnaden så långt till vänster som går. Ni kan naturligtvis justera så som ni själva tycker blir bra, men drar ni på detta vis så blir det svartvitt. Bekräfta sedan med OK.


Er bild borde efter det se ut såhär! =)

Svårt att hänga med? Hoppas det är ganska bra beskrivet i alla fall! :)


6. Nu är det bara att sudda det som ni vill ha färg på igen! (Bilden är klickbar). Välj en lagom storlek på sudden och sudda längs svampen. Ibland kan det även vara snyggt att ha ett och annat grässtrå i färg.

Lycka till! ♥

3 kommentarer                                                                                                                    
  Micha

Tack så jättemycket! :) Verkligen tack :)

2008-06-26 l 22:54:14
Blogg/hemsida: http://michellewistrom.blogg.se/
  Märta

Bra beskrivning:) Det var lätt att förstå tycker jag. Ha en bra dag(:

2008-06-27 l 13:01:00
Blogg/hemsida: http://martab.blogg.se/
  bjorkman

...ja vill see den färdiga bilden ;D

2008-06-27 l 14:04:04
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: