Ram runt din blogg

                                            Datum: 2008-06-05 Tid: 08:20:04 Kategori: Blogghjälp
Lite blogghjälp nu igen!
Ni kan säkert redan det här, men det är tips på sådant som jag själv har undrat länge! Nu kan jag det i alla fall, och förhoppningsvis gör ni också det snart!

Ibland kan det ju vara snyggt att ha en ram runt sin blogg, och en sådan får man tid på följande vis:

* Gå in på Design
* Vidare till alternativt redigera din befintliga stilmall
* I stilmallen så letar du upp följande avsnitt:

#wrapper {
margin: 0px auto;
background: #fcdcea;
width: 750px;
padding: 8px;

Under "padding" lägger du til en rad, om du inte redan har en där...Den ser ut följande:
border: 1 px solid #000000;
}

1 px = hur tjock du vill att ramen ska vara. 1 är väldigt tunn...
solid = I detta fall en "hel" linje. Man kan välja bland bl.a. dotted & double
#000000 = färgen

Vill ni ha en ramlinje? Gör då som jag sa! ;D Haha! Lycka till! <3
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: