Schack!

                                            Datum: 2008-06-27 Tid: 13:35:44 Kategori: Blandat
Hej på er fina läsare! :)

Jag har precis lärt mig att spela schack! Första gången jag ens rörde en pjäs. Körde 3 matcher, jag förlorade alla. Konstigt? Nej inte direkt. Det var min bror Adam som lärde mig, och han har spelat det x antal gånger mer än mig. Visste ni att det är "mode" att spela schack i Hjo grundskola? Varenda kotte sitter i cafeterian på rasterna och spelar.
När jag och min vän Emelie var och hälsade på i skolan här i Hjo för några månader sedan, så såg man hur grupperna var indelade. I det vänstra hörnet satt de "coola", i mitten spelade man schack, och i högra hörnet satt de som inte brydde sig om någonting.
Jag gillar gymnasiet så mycket bättre än grundskolan. Nu har man mycket bättre människor omkring sig och det snackas inte skit vart man än vänder sig. Nu klagar jag verkligen inte på mina klasskompisar, för det är de bästa som finns (<3) men jag snackar om lärarna och alla andra människor jag inte känner.

Igårkväll la jag mig kl 23. Helt otroligt, jag har inte lagt mig innan 00:00 på hela sommarlovet. Men tror ni att jag somnade? Inte direkt va. Jag låg och vred och vände på mig ända tills klockan var omkring 00:40. Usch vad jobbigt det var, ska aldrig mer lägga mig så "tidigt". ;P Åtminstonde inte på lovet.

Ikväll blir det party. Eller nej, det blir sleepover hos en kompis. Ska bli otroligt mysigt & roligt, det börjar runt 18 tror jag. Faktiskt, så har jag köpt ostbågar som jag tänkte ta med mig dit.


Later! :)
1 kommentarer                                                                                                                    
  mojje

din bror spelade mkt schack i skolan

2008-06-27 l 16:28:29
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: