Hur man tar bort texten i headern!

                                            Datum: 2008-05-01 Tid: 12:47:46 Kategori: Blogghjälp

Lite blogghjälp nu då! ;D

Ni kanske redan vet hur man gör detta, men jag tänkte att det kan vara bra att skriva ner det ändå. Ni vet, ens namn brukar ju alltid stå i headern, oftast upp till vänster. Kan vara snygg ibland, men oftast passar det inte in. (Om man då gjort som jag, gjort en egen header)

Om ni nu är ute efter att ta bort ert namn där, så gör ni följande:
♦ Gå in på Design, sedan kodmallar.
♦ Leta upp raderna som ser ut följande:
<div id="header">
<h1><a href="${BlogUrl}">${BlogTitle}</a></h1>
<h2>${BlogDescription}</h2>
</div>

♦ För att få bort texten i hadern, ta då bort de två raderna i mitten, så att endast detta finns kvar:
<div id="header">
</div>

Klicka på förhandsvisa och se om du är nöjd med hur det nu ser ut, är du det, klicka på spara!

3 kommentarer                                                                                                                    
  Alexandra

Vilken fin blogg! Hur sätter man upp en header? Skulle vara jättesnällt om du hjälpte mig :)

Ha det bra!

2008-05-01 l 14:11:07
Blogg/hemsida: http://www.alexsandrah.blogg.se
  Anonym

3 frågor :
1.hur ändrar man texten i headern då? som du, heter melinda och ett hjärta.
2. hur ändrar man i kommentarfältet så det står "mitt fina namn" istället för namn. "skicka kommentar *hjärta*" istället för det vanliga?
3. vilken storlek ska man ha i ps på headern för att den ska passa med måtten, så den inte blir för liten eller för stor?

svara gärna!

2008-05-02 l 15:47:34
  ida

hur ändrar man stil och färg på texten där uppe? den som du visade hur man tog bort

2008-05-23 l 01:38:18
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: