2008-11-27

                                            Datum: 2008-11-27 Tid: 09:03:00 Kategori: Vardagslyx
God morgon

Idag är det redan torsdag (jag säger ju att tiden bara flyger iväg!) och jag är på plats i skolan. Sitter i ett litet avlångt datarum vid namn Pippin. Alla salar på ovanvåningen i skolan är döpta efter Sagan om Ringen, medan de på nedervåningen är döpta efter gamla grekiska gudar. Vart får de allt ifrån? : )

Har sovit i närmare 7 timmar inatt vilket var ett bra tag sen. Jag satt med photoshop in i det sista igårkväll/natt men sedan gav jag mig. Jag hatar "Blending options" för det blir alltid fel. Ser aldrig ut som det ska göra...
Det jag försökte mig på var att skapa julgranskulor. Tänkte att det var passande nu till julen. (Jag har ju redan gjort en gran!) Men som sagt, jag stängde av datorhelvetet och somnade så gott istället.

Jag och Emelie hade en toppenbra eftermiddag igår faktiskt. Synd att vi inte ses oftare egentligen, men jag antar att det helt enkelt inte blir av. Vi ha en massa läxor som vi säger att vi ska göra, men egentligen åker man ju bara hem och gör annat. Aja struntsamma. Kul var det i alla fall. : )

--------------------

På bussen hit läste jag lite mer i Den nionde insikten och den är hyfsat bra/intressant. Den får mig att tänka! Om vi människor bara är uppmärksamma så upplever vi så mycket mer än om vi bara skulle strunta i allt och inte bry oss.
Jag kan ge ett exempel:
I morses var det första jag kom att tänka på den grafiska kommunikationen som jag fortfarande inte har lämnat in.Känns ju sådär om jag ska vara ärlig. Jag tänkte: ska jag läsa in den tillsammans med några andra? Eller hur ska jag göra? Jag måste ju ha de poängen.
Tror ni inte att läraren i gk dyker upp det första han gör? Jo, det gör han.
Alltså; allt jag lär mig, funderar på osv, det dyker upp bara någon liten tid senare. Allting hänger ihop, helt enkelt.
Historialäraren berättade för en tid sen om någon klocka.Eller rättare sagt så hade en man haft 2 klockor på sif på samma arm. Jag minns inte riktigt. Men jag hade i alla fall inte tänkt på det innan. Tror ni inte att Johan kommer och berättar senare på eftermiddagen om att hans pappa råkade ha 2 klockor på sig en dag?
Varför sa han det just då? Den dagen jag hade hört om de andra 2 klockorna.
Det är för osannolikt för att det ska kunna vara en ren slump.
5 kommentarer                                                                                                                    
  JENNA

hell yeah :D

2008-11-27 l 10:50:35
Blogg/hemsida: http://gucciime.blogg.se/
  Linda

fin fiiin blogg hörru!

2008-11-27 l 18:02:05
Blogg/hemsida: http://hummingbird.blogg.se/
  Sabine

haha kul med klassrumsnamneen :P

2008-11-27 l 18:44:21
Blogg/hemsida: http://enibas.blogg.se/
  Sabine

aaw tack :D

designerna är övning som har gett färdighet :P

plus att det är inte så svårt då jag mestadels använder mig av brushes osv.

handlar väl mycket om färgmatchning osv..



bilderna.. tja.. ööh..

jag lägger bara upp bilder som jag är nöjd med? ;) haha.

det finns nog allt en del mindre bra bilder på mig med.

2008-11-27 l 20:09:02
Blogg/hemsida: http://enibas.blogg.se/
  Kim

Jag har hört att ni pillade lite

2008-11-28 l 20:57:26
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: