Mitt liv

                                            Datum: 2008-11-26 Tid: 17:51:35 Kategori: Vardagslyx
Mitt liv

En helt vanlig dag för ett tag sen, så stod jag "som vanligt" och busade lite med Missan som så gärna ville upp på vinden. Hennes till synes absoluta favoritställe i det här huset. Dock fick hon inte som hon ville utan fick nöja sig med att sitta på den höga bokhyllan nedanför vindsluckan.
Vi slogs lite, tass mot hand. Alltid lika roligt.
Till slut fick jag en klo i handen och började blöda, jag slutade busa.
Sänker blicken och ser en kritvit bok där i hyllan, mellan en massa andra färgglada böcker.
Den liksom, sa åt mig att läsa den. Den blänkte så.
Helt vit, både på framsida och baksida..

Jag tog boken och la den på mitt skrivbord. Igår läste jag i den för första gången.
Endast 1 kapitel är läst, men jag är liksom, fast.
Den handlar om en transsexuell man och om hur hans barndom och liv var.

En man, eller pojke då eftersom han fortfarande är liten i det första kapitlet, som har en bror och en syster. Han bor ute på landet i England med sin familj. Dock är han inte som de andra pojkarna. Han är en tjej. Fast i en killes kropp. Hans bästa vän är hans syster Pam och de leker ofta med dockor och klär ut sig till kvinnor med höga klackskor och en massa smink.
Han lever ett bra liv, fram tills sex års ålder - då skolan börjar.
Han är inte som alla andra pojkar.
Han har inte alls samma intressen som "killar ska ha". Han blir retad av både lärare och klasskompisar eftersom han är så "flickig" av sig.
Han gillar inte agressivitet. Vill aldrig slåss.

Sedan kommer tonåren. Han får inget hår på sin kropp (vilket också är en anledning till att de andra killarna retar honom) och han klär sig "personligt". 
---
Sen har jag inte kommit längre.

Men jag känner mig tvingad att läsa den, även om den inte är särskilt "spännande". :P
Det roliga är att ingen i familjen visste om att den boken fanns. Hmm. Kusligt.



Nu har jag och Emelie tagit 141 bilder på varandra. En helt ny mapp på skrivbordet full med bilder. Alltid lika skoj! Nu ska jag redigera dem! : )
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: