Dawn of the dead

                                            Datum: 2009-04-02 Tid: 16:38:11 Kategori: Filmrecensioner


Härom dagen såg jag den här filmen tillsammans med Johan. Den sög. Haha, allvarligt talat alltså.
Det var den första zombiefilmen jag någonsin har sett, och förmodligen den sista också. Allting är så overkligt på något, konstigt sätt.
Som det står på bilden:
When there's no more room in hell, the dead will walk to the earth...

Tåls att tänka på. Men jag tror inte på det.
Det som störde mig mest med filmen var att det nästan alltid utspelade sig på dagen, i dagsljus. Det kunde lika gärna ha varit en komedi för man blev aldrig riktigt rädd.

"Den här filmen behandlar samma tema som originalversionen: några människor flyr från ett zombiebefolkat samhälle och flyttar in i ett övergivet shoppingcenter. Under tiden samlas köttätande och hungriga zombies utanför. Människorna blir tvungna att kämpa mot hela arméer med zombies, och t.o.m. sig själva."
3 kommentarer                                                                                                                    
  Kim

det ska vara Shawn of the Dead

2009-04-02 l 20:58:15
  Johaan ;D

HAHHA ja tror kim menade "Shaun of the Dead" ... också zombiefilm :P Men komedi...



;) nu känner ja mig duktig...

2009-04-02 l 22:56:29
  Kim

hehe aa tack johan visste inte riktigt hur det stavades :D

har ju också Master of Horrors: Homecoming

2009-04-05 l 11:50:20
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: