Fredagen 18/12 -09

                                            Datum: 2009-12-18 Tid: 12:41:06 Kategori: Blandat
Det är fortfarande vitt ute, vilket är helt underbart. Ska vi för första gången på mycket länge få en vit julafton? Jag vet inte om jag vågar hoppas alltför mycket, men om minusgraderna håller i sig så kanske min dröm kan gå i uppfyllelse!

Igår kväll så tog jag fram Nellys innebur igen, vilken jag sedan ställde i garaget. Fyllde den med en massa halm & spån och gjorde det mysigt. Vi tyckte så synd om henne att behöva vara utomhus mitt under det värsta vädret, så inatt har hon bott i garaget. Jag hoppas att hon inte blev alltför skrämd i morse när pappa körde ut bilen därifrån..
Jag ska hur som helst ta mig en tripp ut dit snart för att se hur hon mår, och kanske ge henne en liten godisbit, :}

När jag ändå talar om djuren så kan jag passa på att tillägga att Missan råkade ut för en pinsam situation tidigare idag. För oss var det ju inte pinsamt, och antagligen inte för någon annan katt heller, men eftersom Missan skäms för nästan allt hon gör så kan jag tänka mig att hon inte gillade det särskilt mycket.
Hon satt under bordet och klöste på stolarna (som vanligt) men satt kvar lite väl länge, tyckte jag. Först trodde jag att hon lekte (hon försökte få det att se ut som det först..) så jag satt och skrattade och tittade på henne bara. Sedan förstod jag att hon satt fast med klon och den stackarn kunde inte komma loss!

Jag försökte lirka loss klon, men det enda som hände var att Missan välte (HAHA) och fick antagligen ännu mer ont (och gav mig samtidigt en utskällning för att jag var så klumpig..). Men sen när hon väl var loss så visade hon sin tacksamhet genom att stanna kvar bredvid mig och mamma under hela frukosten. Som plåster på såren fick hon lite smör av mig, och en plutt.


På tal om något annat så hade jag problem med sömnen inatt igen. Fick någon sorts kramp i sidan som kändes som ett fruktansvärt håll, och det gjorde så ont att det kändes som om jag skulle både spy och gråta. Fy fan... Jag vet fortfarande inte vad det var!

Sedan kände jag även av något som jag inte gjort på väldigt länge, nämligen växtvärk!
Vad är nu detta? Ska jag helt plötsligt börja växa? :} Då kanske bebisen kan få en mamma som är längre än ynka 1.64 m!

Testade på mina photoshopkunskaper härom dagen.

HAHA de blåa sakerna bakom granen är ju bara för härliga. ;P

2 kommentarer                                                                                                                    
  mojje

Är det inte typ max 5år sen vi hade en vit jul??

2009-12-19 l 00:23:30
  Melinda

Mojje: haha men är inte 5 år en evighet?? :O

2009-12-19 l 10:32:01
Blogg/hemsida: http://pindilusen.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: