Blogghjälp #9

                                            Datum: 2009-01-11 Tid: 16:40:25 Kategori: Blogghjälp
Det var ett bra tag sen jag skrev något i kategorin Blogghjälp. Tänkte därför ändra på det nu och skriva ett litet tips! Det låter väl bra?
Det jag tänkte gå igenom i det här inlägget är hur man som jag brukar göra väldigt ofta, ändrar färgen på texten i inläggen.

Det hela är väldigt enkelt, för det enda ni behöver göra är att klistra in en liten kod innan ni publicerar.
Koden i fråga ser ut följande:
<font color="#......">

Där de 6 punkterna befinner sig ska ni fylla i vilken färg ni vill använda er av. Ni kan se hur färgkoden till en viss färg ser ut i t ex photoshop, men ni kan också ta hjälp av den här färgkartan.

Ni klistrar in koden innan texten ni vill ändra på, men lägger sedan till ytterligare en kod när ni vill att texten ska vara i sin vanliga färg igen.
Koden ser då ut följande:
</font>

Svårare än så är det inte!
Good luck! ; )

1 kommentarer                                                                                                                    
  Anonym

Fin blogg!

2009-01-11 l 18:18:48
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: