Det är orättvist

                                            Datum: 2009-01-13 Tid: 21:10:01 Kategori: Filosofi
Med risk för att låta lite som Blondinbella gjorde härom dagen...(Dock skrev hon om ämnen, jag skriver om hur man ska klara dem!)

Men jag blir så sur.
Den här veckan består av 5 prov som är uppdelade på 3 dagar. Får det vara så?
Det enda som händer är att jag får panik och jag vet inte ens vart jag ska börja. Hade det handlat om inlämningsuppgifter hade det varit en annan femma, men nu är det så att jag ska läsa igenom en massa sidor och kunna i princip allting om det. Dessutom hatar jag prov eftersom jag blir så stressad.
På grund av det glömmer jag bort allt jag har läst och allt blir bara dumt. Skrivkrampen är ett faktum.

Visst, prov har funnits i alla tider och alla får göra det. Men med dagens möjligheter..
Jag menar, folk pluggar på distans, de går halvdagar osv. Varför måste då jag dö av panik eftersom jag har 1000 prov?
Jag och några kompisar gick in till läraren förut och frågade snällt om vi kunde få göra en stor inlämning istället för att ha prov, men icke.
"Det är orättvist mot de andra eleverna" kan tyckas, men vafan! Har de samma problem är de väl deras sak att ta upp med läraren. Jag tycker inte att man ska behöva få ett sämre betyg bara för att man har svårare för något speciellt. Som till exempel att skriva ett prov under en pressad tystnad.

Vad tycker ni?
Kan ni sitta i ett klassrum och göra prov eller vill ni som jag ha längre tid på mig och kunna sitta hemma i lugn & ro!?
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: