En solig dag vid Mullsjön

                                            Datum: 2009-01-02 Tid: 21:29:41 Kategori: Photoshop
Jag vaknade i morses av att solen stod som spö i backen (som endel så fint säger..)
Där låg jag i min säng och klockan var nästan 12. Inte kunde jag missa ett sådant förträffligt tillfälle att fota. Jag drog på mig kläder och stack sedan tillsammans med min kära D300 ut i trädgården.

Jag kan inte fotografera.

Det har jag lärt mig idag. Fy tusan vad arg jag blev. Försökte fånga Ella på bild men det ville sig verkligen inte. Hon bara skuttade iväg så fort jag närmade mig..
Min familj kom med förslaget att vi skulle åka upp till sjön som ligger inte alltför långt härifrån och grilla korv. Givetvis blev det av.
Jag övningskörde dit och det gick ju som stulet. Fick backa en massa gånger och köra på otroligt smala vägar, men det gick fint. Jag känner mig redo för körkortet!
Jag och min tröga lilla bit till hjärna tänkte ju att vid sjön har jag världens chans till fina bilder. Men att, tjoflöjt. Där hade jag fel.
Där var en massa människor som riktigt förstörde naturen och dess härliga detaljer.  Jag fick inte en enda bra bild idag, och det är riktigt illa. Sådant mår jag dåligt av.

Men men, nu ska jag inte vara negativ. Korven var god och solen sken. Vad mer kan jag begära? Jag såg till och med ett antal småfiskar simma omkring där under isen. Tog en massa extremt fula bilder på min familj, men de väljer jag att inte lägga upp här. Så hemskt är det..



Här kan ni se sjön (som inte är så stor). Tro det eller ej men jag gillar den och storleken på den (sjön alltså).
 På sommaren är den badvänlig med många snälla grader.
På vintern fryser den och gör att man kan åka skridskor
(ni kan se några i bakgrunden..)



1 kommentarer                                                                                                                    
  du kan visst fotografera

du kan visst fotograferadu kan visst fotograferadu kan visst fotograferadu kan visst fotografera

2009-01-03 l 11:59:42
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: