Nu börjar det hända saker!

                                            Datum: 2009-01-22 Tid: 10:10:15 Kategori: Filosofi
Vissa dagar är verkligen bra!

Skoldagen bestod av två lektioner idag, Matte C och Teknikutveckling. Jag måste verkligen börja gå på de så kallade mattestugorna och få extra hjälp, annars går det här aldrig vägen.
Varken jag eller Anton är särskilt roade under lektionerna när vi sitter där och känner oss osmarta. (Förlåt Anton, men jag ANTAR att du har samma tankar som jag..)

Efter den korta visiten i skolan stack jag till stan och till biblioteket. Där lånade jag två böcker, Den tionde insikten & Din personliga guide (Den tionde insikten). Blev ju så besatt av Den nionde insikten så jag kunde inte låta bli att låna även denna.
Tog 1:an och hoppade av där Johans mamma bor. Var där en stund och fick bland annat smaka på finska piroger. Istället för köttfärs i mitten är det inget mindre än ris.
Fick låna en bok av hans mamma också, vid namn Din personliga färgkod. Försöker för tillfället att komma underfund med vilken färg jag består mest av.
Röd tror jag, men jag tvekar. Grön är även det en färg som jag gillar, men jag tror ändå att röd är förstahandsfärgen.
Vilken färg tycker ni jag passar bäst som?
Man kan endast välja mellan regnbågens 7 färger som är:
  1. Viloett - kronchakrat
  2. Indigo - pinealchakrat
  3. Blått - halschakrat
  4. Grönt - hjärtat
  5. Gult - solar plexus
  6. Orange - hara
  7. Rött - rot
Ett chakra = en färg
(Gött att färgerna jag väljer emellan är 4 och 7..)

Hur som helst så står färgen röd för Underliv (höhö), nedersta delen av ryggen och benen.
+ Beslutsam, modig, uppriktig
Primitiv, aggressiv, destruktiv

En otroligt bra bok som jag lätt kommer fastna i.
Haha, mina mest elementära behov är sex, mat, motion & sömn.



Jag är definitivt röd! Vad skönt det känns, att veta menar jag!
Se till att psyket är stabilt - undvik att vara tillför sårbar och sensitiv. Låt bli att ta allting personligt. Se det istället som händelser du inte behöver bry dig om. Betrakta dig själv som ett orubbligt träd med starka rötter som går djupt ner i marken. Tänk på att ett stadigt träd inte välter bara för att några grisar gnuggar sig mot det!

Nu måste jag fortsätta läsa den där boken! =)
Ta hand om er, sötnosar
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: