Tankar

                                            Datum: 2009-01-14 Tid: 16:31:14 Kategori: Filosofi
Det är tur att vi människor är så olika varandra måste jag säga.

Vissa kan ju dock vara skrämmande lika till antingen sättet, utseendet eller kanske båda? Ändå är det alltid något litet som skiljer varenda människa åt.
Var på biblioteket förut med Anton och Susanne och då läste jag ett litet stycke ur en bok. Det stod något i stil med:
"Tur att inte alla är förälskade samtidigt, hur skulle världen då se ut?"

Antagligen menade hon/han på att när man blir förälskad så finns det inget annat än lycka och positiva tankar i ens hjärna. Man bryr sig inte längre om alla världens problem (såsom svält, krig och miljöförstöring) och om ingen hade gjort det så hade det antagligen varit ännu värre än vad det är idag.
Fast i och för sig. Hade alla varit förälskade så hade ju alla varit hyfsat lyckliga, men ändå olyckliga ifall de inte kan få den de älskar?
Krångel det där alltså, det där som kallas kärlek.
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: