Göteborg

                                            Datum: 2009-07-21 Tid: 11:55:26 Kategori: Vardagslyx
Heej : )

Förlåt för väldigt dålig uppdatering och att jag inte ens har förvarnat er om händelserna!
Äh, så farligt är det inte. :D

Jag och Johan har varit i Göteborg och gått på Liseberg (som jag iofs skrev häromdagen :D). Vädret kunde inte varit bättre, det var varmt och solen kom ibland fram mellan molnen. Men inget regn!
Inträdet hade höjts till 80 kr, och åkbandet kostade 290 kr. Lite dyrt kanske, men det var det värt.
Vi åkte Lisebergbanan, Kanonen, Balder, den nya attraktionen Hang Hai, Kållerado osv. Höjdskräcken blir bara värre och värre för varje gång jag åker den tycker jag.
Jag och Johan kunde inte ens sitta bredvid varandra, lite synd.

När man sitter där uppe i luften och inte har någon koll på hur pass säker man är, då är man inte så spydig. Herregud alltså. Man ser hela stan från en enda liten stol som kan lossna när som helst.
Nejdå, jag vet faktiskt inte om någon olycka som angår Höjdskräcken, så jag kanske är lite för rädd.
Men jag vill inte vara höjdrädd, jag vägrar vara det. Om man nu ska vara rädd kan man lika gärna vara det för något annat, typ äckliga våldtäktsmän :O, och inte för någon höjd! ;'D
Så jag åker den varje gång jag besöker Liseberg. Minst en gång!

Vi sov  (herregud jag vara nära på att stava det såv!)på hotell Europa som ligger vid Nordstan. Precis vid stationen, så det var perfekt. Vi la in våra väskor och stack iväg tomhänta till Liseberg.
Varken jag eller Johan hade någon aning om vad för bussar eller spårvagnar som ledde vart, så vart vi än skulle så gick vi. Hurtigt!

Jag vann en liten rosa elefant när jag kastade ringar runt flaskor. Jag är lycklig! : ')

Vi hade det faktiskt väldigt trevligt
, men en sak jag inte kan fatta är varför i stort sett alla i hela Göteborg var så fruktansvärt otrevliga!
All personal i butikerna vi var i var sura och otrevliga mot allt och alla, och jag kan inte förstå det! Herregud människor ni har ju i alla fall jobb, och ni får lön!
Var glada för det och gör inte dagen sur för andra bara för att ni själva inte är på topphumör!
Vi tänkte nästan skälla ut en jävla tjej på Mc Donalds för henne otrevliga attityd mot oss, det är inte okej! Sparken skulle hon ha, jävla surfitta!

Haha förlåt för mitt ovårdade språk, men jag gick igång lite på det där! :O
Nåväl, igår var vi på bio i alla fall. Det var mysigt. Äntligen fick jag se Harry Potter & Halvblodsprinsen. Vi var i Filmstaden och såg den, den största biograf jag nånsin vart på tror jag!
Men filmen var bra, och framför allt rolig (inte alltid kanske) men den hade de lyckats med.
Jag tycker nästan att för varje film så ingår det mer och mer humor, en viktig del!
Vad jag kan minnas så var det nästan ingen humor alls i den första filmen, men jag tycker ju att den var bra ändå! ;D

Jag hade med mig kameran och tog några bilder, men jag har inte lagt in dem på datorn än. Jag gör det senare tror jag. Just nu känner jag mig inte så sugen på bloggen, antagligen därför att jag inte kan byta design för att datorn är cp. Blöööhöö :'(

Men jag återkommer!
Ta hand om er!

(Tack Cajsa för fritidskortet!)
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: