Moraira -09 Del 1

                                            Datum: 2009-07-05 Tid: 12:56:17 Kategori: Moraira -09
Hejsan mina vänner : )

Nå, jag hade tänkte att berätta lite om resan nu då. Läs om ni är intresserade, men jag tvingar er inte. :'D
Vid 4-tiden på morgonen, tisdagen den 23 juni, tog familjen bilen ner till Göteborg och till en mindre flygplats där. Inte Landvetter med andra ord.
Göteborg City eller vad den heter.

Gud, jag har aldrig varit med om en vackrare åktur i bilen. Innan alla har vaknat och det fortfarande är lugnt överallt, det är då det är som allra finast. Eftersom värmen började komma då, så dunstade allting från marken och dimman låg lågt över alla fält och övar sjöar. Hade vi haft tid hade jag fasen stannat och fotat det, det var nog bland det vackraste jag har sett.

Flygplatsen var så... söt?! Det var så minimal att det var riktigt busenkelt att hitta och ta sig fram. Jag klarade mig i säkerhetskontrollen även om jag trodde att navelpiercingen eller ringen skulle tjuta, men icke. Den enda som åkte fast där var lilla mamma.
Hon hade sagt till oss innan att vätska absolut inte fick förekomma i handbagaget, vilket det inte fick. Ingen av oss hade det, utom hon själv.
Det tjöt på grund av att hon hade en massa festisar där i som hon tänkte att vi kunde dricka senare. ^^

Flygresan tog lite mer än 3 timmar, och vi flög från ett soligt och varmt Sverige, till ett disigt och ännu varmare Spanien (Alicante).
Vi flög med Ryan Air, vilket betydde att vi inte hade några bestämda sittplatser, utan det var: först in - bäst plats. Man kan ju betala extra för att få komma in före alla andra, men det gjorde inte vi. Vi fick väldigt bra platser ändå med våra kvicka ben! ; )

Vi hade hyrt en bil där, en citroën som var helt underbar att åka i. Det var kanske inte den snyggaste bilen jag ahr sett i mitt liv, men ack så skön.
Vi styrde mot norr, och tog oss de 10 milen uppåt i landet som behövs för att komma till vår älskade lilla stad. Gud, jag är förälskad i den vackra lilla hamnstaden.

Huset och trädgården var sig precis likt från sist vi var där, med lite ändringar förstås. Såsom nya murar, växter osv. Men de vi bor hos är ganska gamla och det är ju förståeligt att de inte orkar gå omkring och fixa och framför allt städa något som de inte ens bor i.

Huset är nämligen indelat i 2 lägenheter, vi bor i den nedersta som de inte riktigt besöker jämt. Vi fick allt skura av lite innan vi satte in fötterna i den sunkiga lägenheten. Men hey, vi kom dit för solen och värmen, så det var ingen större fara, : )

Självklart så besökte vi poolen fast den var inte så varm som jag hoppades på... bara 26 grader. Haha, men det räcker gott och väl. Det steg hela tiden i alla fall, vilket var tur det. Men med tanke på den olidliga värmen där nere så behövde man svalkas av.
Förra gången vi var där så fanns det en massa vilda katter där som var otroligt sjuka och extremt smala. De fanns kvar även i år, i ännu sämre skick. Jag som tycker så mycket om djur mådde ju nästan dåligt under hela semestern på grund av de små varelserna..
Vivian som vi bodde hos, ville avliva dem hos veterinären där, men det det skulle kosta 70 euro/katt, och där finns omkring 10 katter. Det blir ganska dyrt. Sen fick man dessutom inte avliva sjuka katter, utan de måste vara friska först. Hur smart låter det på en skala?

Oj, jösses. Det blir så himla mycket text om jag ska skriva allt som har hänt i det här inlägget, så jag delar in det lite. Men här kommer det flygplansbilder iaf! ;D
Mer delar kommer. PUSS





2 kommentarer                                                                                                                    
  Elin

FIN BLOGG DU HAR :d

2009-07-05 l 17:49:55
Blogg/hemsida: http://elinhallberg.blogg.se/
  Sabine - Ab imo pectore

vilka härliga bilder! jag vill också ut och res

2009-07-05 l 18:35:48
Blogg/hemsida: http://enibas.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: