Moraira -09 Del 2

                                            Datum: 2009-07-06 Tid: 21:09:18 Kategori: Moraira -09
Hejsan : )

Usch, trots att vädret suger så blir det inte mycket bloggande för min del ändå. Jag har nästan konstant umgåtts med Johan sedan jag kom hem i förrgår. Men nu blir det lite ändring på det ska ni se! : )

Det finns så himla mycket att säga, det var så underbart där nere. Vädret var alltid på topp och det var så varmt att vi nästan var tvugna att vara inomhus under den värsta tiden på dygnet (mitt på dagen).
Trots det så var det inte den varmaste tiden på året där, den tiden är nämligen i juli/augusti.
Många kvällar gick vi ner till centrum och åt middag, bland annat på kinarestauranger.
Haha, där har jag ett roligt minne. På Ni Hao så fanns där en grabb som nog egentligen inte hörde hemma vid serveringen. Det satt nämligen en annan svensk familj där och vi hörde att de sa:
"Den där får de nog skicka tillbaka till disken, där han hör hemma!
"
Haha, lite taskigt kanske, men väldigt sant. Han kunde knappt bära tallrikarna och han gav oss fel mat väldigt många gånger. Vi skrattade bara åt honom men det fattade ju inte han.
Han skrattade bara och sa att han var professionell. Vilket skämt! : )

På dagarna låg vi på den minimala stranden som fanns kvar och badade i det sköna havet! Det enda som är riktigt jobbigt med det är att man får litervis med sand på sig, och att saltet är så grymt kladdigt och vidrigt.
Håret förstörs nåt otroligt!

Mer om kvällarna då. Aaah, jag saknar det. Det är varmt, mysigt och helt enkelt -underbart. Folk står och spelar panflöjt (jag köpte en för 3 euro) och blir även avmålade. Dock blev jag aldrig det, mitt självförtroende skulle nog ha sjunkit till bott då. >< Haha. Karikatyr skulle nog förstöra en hel del i mitt liv. ^^ I och för sig är det ju ganska roligt, men jag hade inte råd. :'D
Det fanns även killar som gick omkring på restaurangerna och spelade gitarr för att tjäna lite pix. Gud, jag tror jag såg den snyggaste killen i hela Spanien där. Jösses! Tydligen var det så uppenbart vad jag tyckte att hela familjen såg det... HAH!
Det roliga var att han hade axellångt hår (jag gillar kort) men ändå var han såå snygg! Brunt hår, solbränd kropp...linne... haha ojoj. Nog om det, Johan är sötare! ; ) Min nosnos ♥

En dag var vi i Alicante
och strosade omkring där nere. Jag trodde seriöst att jag skulle avlida, och mina enda tankar var den dagen att dö. Skjut mig, snälla nån.
Värmen var olidlig, backarna, allt!
Smart nog av oss så började vi klättra i berg, hur smart är det eller? Inte smart i den värmen i alla fall.

Nedan är bilder från Alicante:














0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: