AC/DC på Ullevi den 21/6-09

                                            Datum: 2009-06-22 Tid: 14:43:51 Kategori: Sjukt/roligt



























God dag på er : )
Det där var lite bilder (i någon konstig ordning) från gårdagens konsert på Ullevi i Göteborg. Jag behöver väl egentligen inte tillägga så mycket, de kassa bilderna säger väl det mesta. Jag hade med mig Panasonic'en eftersom jag inte vågade ta med mig D200:n, kändes lite väl riskabelt bland så mycket folk.
Kan ni gissa hur många det var som var där?
Närmare 55 000 personer, sanna mina ord. Det kändes ganska enormt med tanke på att staden jag bor i endast har 9000 invånare. ><

I början när vi kom till Göteborg och bort till Ullevi så sken solen och alla var glada. Det såldes tröjor med tryck, godis, popcorn och en massa djävulshorn som blinkade i mörkret sen. Det enda jag köpte var ett par kolasnören.
Helt plötsligt började det regna lite smått, fastän solen fortfarande sken, men de små dropparna blev snart en riktig regnskur som sköljde över allting. Jag var dyblöt fastän jag hade regnjacka på mig.
Bullet och The Answer var förband, de var inte särskilt bra, men Bullet var ändå helt okej. Påminde ganska starkt om AC/DC och det roligaste av allt var väl att sångaren svor hela tiden.

"TACK SÅ MYCKET HELA JÄÄÄVLA GÖTEBORG. JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD ÖVER ATT VARA HÄR. TUSEN JÄVLA TACK SKA NI HA!!!!!!!! NI ÄR DEN STÖRSTA JÄVLA PUBILKEN VI NÅGONSIN KOMMER ATT HA"

Jaja, regnet kom och gick, och ner det var dags för AC/DC att komma så var vädret på topp. Fast alla frös nog ganska mycket kan jag tänka mig eftersom vi var så blöta.
De hade verkligen satsat stenhårt på det här, det märktes. Scenen var ju kanon, och en massa effekter osv.
I slutet av allting (kunde inte ta kort då minneskortet var helt fullt) så var det världens fyrverkerier. Haha, det lyste nog upp hela Göteborg kan jag tänka mig, alldeles rött och fint.
Större än vad lilla Hjo någonsin har haft under Valborgsmässoafton. ^^

Det var även en massa flygande ting i luften så gott som hela tiden. Luftballonger, vanliga ballonger, hangliders, flygplan osv. Luftballongen som jag tog kort på var riktigt nära oss ett tag, och människorna i den lilla korgen vinkade nog i ½ timme åt oss. ><
En underbar dag.

Det enda som tog emot lite var att vi satt på våra platser innan 19:00, AC/DC kom upp på scenen vid 21:40 typ.
Men det var värt väntan!



6 kommentarer                                                                                                                    
  Natt!s

Det är as-kul. Du borde verkligen ta chansen om du får den. Segla är underbart <3



Gud vad kul med konserten. Hoppas allt blev lyckat. Stod ni långt fram? :)

2009-06-22 l 15:47:57
Blogg/hemsida: http://naho.blogg.se/
  Beatrice

sv: tack så mycket! :D

2009-06-22 l 16:30:28
Blogg/hemsida: http://beeahh.devote.se
  jennifer

tacktack! :)

2009-06-22 l 17:44:50
Blogg/hemsida: http://sameoldjennifer.blogg.se/
  Anonym

2009-06-22 l 18:34:16
  TUMADRE svarar:

Tack för din kommentar!

Vilka fina bilder du har på din blogg! :-)

2009-06-22 l 18:34:38
Blogg/hemsida: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
  din man <3

underbart att du äntligen får gå på en riktig konsert ;D love youu

2009-06-22 l 23:01:02
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: