IKEA och A6

                                            Datum: 2009-06-06 Tid: 17:11:24 Kategori: Blandat
Hejsan alla söta små vänner : )

Är nyss hemkommen ifrån Jönköping där jag har varit näst intill hela dagen.
Vi åkte från Hjo vid 9:30 i morses och kom hem för kanske 20 minuter sedan.
En händelserik dag..

Eller egentligen inte kanske?
Det beror ju helt på hur man ser det..

Jag körde hela vägen, både dit och hem!
Pappa tyckte nog att jag sög BIG TIME, men jag är nöjd. Jag krockade inte, och jag fick aldrig något motorstopp.
Fick en massa kläder (till skolavslutningen delvis) och ett fint guldigt armband. Jag visar bilder sen!

Hmmmm, vi handlade, åt och fikade, sedan körde jag hem igen.
Det regnade som as och halva bilen lyfte från vägen på grund av allt vatten. Ingen skada skedd dock.
Vad tror ni sedan händer?
Jo, ett rådjur kommer upp från ett dike och ut på vägen, och jag får ju panik. Hjärtat hoppar till ETT REJÄLT SKUTT, och jag bromsar. Det var inte många meter mellan bilen och rådjuret kan jag även tillägga.
Men, rådjuret hade änglavakt.
Det (han/hon?) tittade mig i ögonen, sedan vände det snabbt om och hoppade ner i diket igen.

Tack gode gud.
DET VAR TACK VARE RÅDJURET SOM VI INTE KROCKADE! :D -Pappa
Äh, sånt där händer ändå inte mig. Jag tycker om djur för mycket för att kunna döda ett. - Jag

Nog om rådjuret nu i alla fall.
För första gången tycker jag att Skövde känns som en ytterst liten stad. Det är ju hur enkelt som helst att köra där än om man till exempel jämför med i Jönköping. Motorväg, 100000 rondeller osv.

Btw, jag gillar inte Jönköping. Först gjorde jag det, staden är ENORMT fin med all skog osv. Men jag hatar dialekten. Nästan mer än vad jag hatar skånska. :P
Då är det illa. ;)
Förlåt om det finns nån smålänning som läser det här ;)
1 kommentarer                                                                                                                    
  mojje

jkpg är ju jättelätt att köra i

2009-06-06 l 20:09:33
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: