Eden Lake

                                            Datum: 2009-05-05 Tid: 21:46:24 Kategori: Filmrecensioner
Klockan närmare sig halv 10, och i morrn är det skola igen för min del.
Dock skippar jag det där matteprovet och läser in kursen i trean istället, det borde bli bättre så. Får snacka med studievägledaren.

Gick ju som sagt till Johan förut och tittade på film, en skräckis. Rubriken säger namnet på filmen. En riktigt äcklig film om jag ska vara helt ärlig.
Inte särskilt sevärd kanske, men det har ju ändå fått bra betyg.
Man kan ju säga som såhär; den visar verkligen hur mycket grupptryck kan påverka människan..


Det unga paret Jenny och Steve planerar att tillbringa en romantisk weekend tillsammans vid en idyllisk sjö i skogen. Friden störs dock av ett gäng barn och ungdomar som trakasserar dem.

När Steve vågar konfrontera dem trappas våldet upp och helgen förvandlas till en levande mardröm. Jenny lyckas fly in i skogen och hamnar i en djävulsk katt-och-råtta-lek med de sadistiska barnen. Tills hon bestämmer sig för att inte längre vara ett offer...

3/5 får den : )

 

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: