Pulp fiction

                                            Datum: 2009-05-12 Tid: 18:12:23 Kategori: Filmrecensioner
I helgen, när vi var hos Johans mamma, så tittade vi på filmen Pulp Fiction, en riktig höjdare.
Både Johan och hans mor hade sett filmen innan, men (som vanligt) så hade inte jag gjort det. Jag gillade den.
(I början av filmen får man se min favorit Tim Roth (han som är huvudperson i Lie to me). Det gjorde mig väldigt (glatt) överraskad.)
I alla fall, filmen har väl ingen direkt handling som de flesta andra filmer, utan handlar om lite olika saker beroende på vilka det är man får följa. Det är nämligen en del kriminella gäng som man får följa..
 
"Ett förälskat par beslutar sej för att göra ett spontant rån mot den restaurang som dom sitter och dricker kaffe i."

"Två samvetslösa torpeder (bl.a. John Travolta) får i uppdrag av gangsterkungen Marsellus, att hämta upp en väska med okänt innehåll.
"

"Prisboxaren, Butch (Bruce Willis), trotsar en påbjudning att lägga sig i en titelmatch och tvingas fly landet."

"Gangstern Vincent Vega beordras att gå ut med Marsellus vackra fru, Mia."



Now, If you'll excuse me, I'm going to go home and have a heart attack.
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: