Kladdkakebak!

                                            Datum: 2009-10-15 Tid: 13:32:17 Kategori: Vardagslyx
Åh, jag gjorde nyss något fruktansvärt hemskt! ;O
Jag bestämde mig för att baka en kladdkaka -och det gjorde jag!

° Vi hade inte tillräckligt med kakao.
° Vi hade inget ströbröd så antagligen kommer jag inte att kunna få loss kakan från formen.
° Jag hittade inte botten till den vanliga formen, utan fick ta en annan som har fasta kanter.
° Jag micrade smöret varmt och jag glömde av det. Nu luktar micron as och smöret står ute på verandan för att kallna.

Today is not a good day.

Har dock inte vågat smaka kakan ännu, men tänkte göra det så småningom. Har tyvärr ingen grädde hemma, men jag tänkte att vaniljglass kan duga lika fint. Hoppas på det!
Kladdisen ser i alla fall god ut, även om den är en gnutta för ljus...

Nu ska jag röra på påkarna och hämta posten har jag bestämt mig för! Jag måste be mamma om att köpa mer äpplen också, för igår delade/skalade hon ett äpple i en massa bitar och gav mig i en skål (jag kände mig som 5 igen..) och det var supergott! Inget skal och inga kärnor, prima prima!

PUSS


0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: