Djupedal

                                            Datum: 2009-09-13 Tid: 13:07:55 Kategori: Vardagslyx
Visst är det ett fint namn på en gård? Djupedal...

Nyss hemkommen från Gate(uttalas Gate, inte Gejt, haha), där vi var och tittade på min mosters nya hus.
Det krävs en hel del renovering innan de kan flytta in.  Huset har tillhört en gammal farbror som hängde sig i ett av rummen. Nej, jag skoja bara, haha, han bor på ålderdomshemmet i Hjo för tillfället.
Hur som helst så är huset, enligt mig, helt fantastiskt. Stor trädgård och mysiga rum. Eller, det kan bli mysiga rum, efter viss renovering som sagt. Nya tapeter, golv, tak osv.
Det finns inget kök för tillfället..
Låter det inte underbart? ;)

Men nu lärde jag mig något nytt idag! Jag ser bara möjligheter i sådana där gamla ruttna hus. Det KAN bli så otroligt fint efter mycket slit, svett och tårar!

Sitter i sängen nu och huttrar, fastän jag har både en tjock tröja, leggins och strumpor på mig. Dumt nog hade jag fönstret öppet i natt, och bevare mig väl så har inte Sixtens vatten frusit till is.
Det är ju knappt 15 grader ute, skamligt!

Till middag idag blir det kyckling med ris och apelsinsås. Så otroligt gott! Det är nog en av mina favoriträtter just nu ;O

Ska försöka rätta till datorn nu, den är helt knäpp. Men jag vill inte behöva ominstallera allting. Justde! Jag måste lägga över mitt tal på ett USB, innan datorn slukar det och det försvinner!
Pusspuss
1 kommentarer                                                                                                                    
  Marika

Ja men gamla hus är jättemysiga och kan bli hur stilrena och fina som helst om man bara vill lägga lite pengar och tid på det! Så vill jag göra någon gång framöver, köpa ett gammalt hus rätt så billigt, ta ett större lån och fixa till det! Får som man själv vill. Låter ju helt ljuvligt i mina öron :-)

2009-09-13 l 14:31:10
Blogg/hemsida: http://acesstome.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: