Smarta små varelser

                                            Datum: 2009-09-10 Tid: 16:06:42 Kategori: Husdjur
Solen skiner -och värmer!
Jag sitter utomhus just nu, i trädgården på en stol. Vi har 4 stolar kring ett runt bord, och jag sitter på en utav dem. Var nära på att sätta mig på en stol som är helt täckt av spindelnät, men jag avstod.

Det blev ändringar förut, jag åkte aldrig in till Skövde. Vi bestämde via telefon hur vi skulle göra med talet. Jag fick "Varför svär man" och "Skillnaden på svordomar mellan kille/tjej". Det blir nog jättebra!

Ett tag trodde jag att Missan hade rymt, för jag hittade henne verkligen inte någonstans. Under den senaste tiden har hon legat under Adams soffbord, på mattan, men inte idag.
Jag har öppnat ytterdörren flera gånger nu i eftermiddag för att se om det är en liten tjock katt som önskar komma in, men det enda jag har mötts av är en liten kanins blick från buren vid häcken.
Dock hittade jag henne tillslut, på Adams nya garderob! Den är ganska hög, så hon fick hitta en riktig superväg för att ta sig dit upp.
Skrivbordsstolen » Skrivbordet » Byrån » Garderoben
Hoppet mellan skribordet och byrån tar det henne flera år att planera och sikta. (Haha, jag var tvungen att se hur hon tog sig upp, då med hjälp av hennes favoritmat!)
Notera att en "vanlig"(eller normalviktig) katt hade klarat sig utan skrivbordsstolen och skrivbordet!

Sedan kommer det till lilla Nelly. Hon är verkligen en smart kanin. Jag håller inte alls med dem så påstår att kaniner inte kan/förstår någonting.
Ta bara ett exempel som att dricka vatten ur flaskan.
Mina förra kaniner satt alltid och rev på gallret för att vattnet skulle komma snabbare, men det hjälpte inte speciellt bra..Men sött var det! ♥
Nelly skakar istället på den lilla pipen med hjälp av tänderna så att det ska komma vatten snabbare.
Klokt tänkt!

Haha, jag är en så stolt matte!

4 kommentarer                                                                                                                    
  ampelos

fin blogg=)!

2009-09-10 l 16:55:01
Blogg/hemsida: http://ampel.blogg.se/
  Marika

Ha nu en bra helg vännen:)

2009-09-11 l 11:52:34
Blogg/hemsida: http://acesstome.blogg.se/
  Marika

Btw, glömde skriva om det här med kaniner!

Jag tycker dom är jättesmarta! För vi har en kanin hemma, hon är nästintill rumsren!:) Hon har en egen "toa" en låda då vill säga med spån eller sand i, varierar lite.. Hon kommer när man ropar på henne och hon får springa helt löst inne i huset. När man pratar om henns mat fattar hon direkt och ställer sig vid sin matskål, även ex ibland slänga iväg den om den är tom..Så vi fattar att hon vill ha mat. Hon säger "nyff" när hon försöker iaf prata med oss och hon verkar försåt så mkt me rän de jag har sagt:) Så varför skulle kaniner var dummare? Helt sjukt. tycker att vare sig man har en sådan som vi, eller en som eran som är ute så är dom kloka endå!

2009-09-11 l 13:33:21
Blogg/hemsida: http://acesstome.blogg.se/
  Anonym

så lite så :)

oh nej :P eller min egen modell e ja ju ;P

allt bra?

kram

2009-09-11 l 17:18:45
Blogg/hemsida: http://ampel.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: