The last house on the left

                                            Datum: 2009-09-12 Tid: 23:05:41 Kategori: Filmrecensioner

Johan var här nyss och vi tittade på film.
 Filmens titel ser ni i rubriken.

På något sätt påminner den mig om en annan film vi såg, nämligen Eden lake, fast ändå är den otroligt olik! Det enda som de båda filmerna har gemensamt är väl att det förekommer en hel del blod, och att där finns ett elakt gäng människor.
Sådant får mig att tänka..

Tänk att det verkligen finna sådana psykopater här ute i världen som inte känner någon medkänsla över huvudtaget. De kan döda en människa mitt framför ögonen på ett litet barn (exempelvis) utan att bry sig minsta lilla. Sådant är kallt, och läskigt.
Filmen är från 2009, så den är med andra ord hyfsat ny. Dock är det ingen film som jag direkt rekommenderar, för den ger inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig. Det enda skulle väl i så fall vara spänningen man känner rakt genom hela filmen, mitt hjärta klappade rätt hårt! Jag vill dock inte avslöja för mycket...

Hur som helst, den här dagen flöt förbi den också, och i morgon är det redan söndag. Då ska jag skriva mitt Svenska B-tal hade jag tänkt. Det borde gå ganska smidigt med tanke på att jag har faktan jag behöver. Gäller bara att göra något bra av den...

Ska även till min mosters nya hus i morgon och titta hur det ser ut. (Dock har de inte flyttat dit ännu, utan renoverar det för tillfället!)

(Mitt Mozilla har lagt av, jag är ledsen!)

3 kommentarer                                                                                                                    
  E

Fin blogg :D Göra idag då? :)

2009-09-13 l 10:03:37
Blogg/hemsida: http://yeesbox.blogg.se/
  Filippa

sv; Sånt är alltid svårt.. Men det är bara att leta på! :) Du hittar någon, det är jag säker på!

2009-09-13 l 10:56:15
Blogg/hemsida: http://flings.blogg.se/
  karolina

eden lake var ju jätte kuslig.... fy fan !

2009-09-13 l 11:13:03
Blogg/hemsida: http://karolinaness.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: