Tisdag

                                            Datum: 2009-09-29 Tid: 12:54:25 Kategori: Filosofi
Väckarklockan börjar tjuta som aldrig förr. Tusan också, hon hade nästan glömt av hur den brukar låta. Trött och lagom vresig sträcker hon sig efter det störande momentet för att få tyst på oljudet. Hon lyckas nästan somna om innan hennes mamma kommer in och lägger handen på benet. "Dags att gå upp", hör hon lite svagt.
Skola igen då, efter en så lång tid borta från helvetet. Hon vill, men ändå inte.

Försöker resa sig från sängen, men så fort hon rör sig så känner hon hur illamåendet tränger sig på som elak inbrottstjuv som är allt annat än välkommen.
Hur länge ska det vara såhär?
Hon går till badrummet, fyller på vattenflaskan med kallt vatten, och återvänder till den sköna, varma sängen. Mobiltelefonen ligger lägligt bredvid henne på sängbordet, lägligt nog för att kunna sjukanmäla sig.
Utanför fönstren börjar solen sakta gå upp, men det är inget hon märker eftersom hon snart somnar bort från magontet och det hemska illamåendet...
1 kommentarer                                                                                                                    
  Emelie(PS, du måste kolla på vår film på min blogg, klicka, finns fler på youtube :D)

men gumman, hoppas du mår bättre imorgon, då är det svenska B tal :) har inte börjat öva än jag, haha! men det kommer nog gå bra ändå! HAde jag inte behövt öva så mkt idag på det så hade jag kommit hem till dig med blommor och choklad! <3



Tror du att du kommer imorrn?

KRAM EMELIE



ps. svara i detta inlägget :)

2009-09-29 l 13:46:12
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: