Långfredag

                                            Datum: 2010-04-02 Tid: 18:28:09 Kategori: Blandat
Hejsan vänner!

Det här kommer nog bli ett långt inlägg, jag har så fruktansvärt mycket tankar just nu.
Jag kan börja med att skriva om den fantastiska kvällen igår. Jag & Johan åkte till Lollo och där träffade vi en massa folk. Cajsa, Olle, Marie, Adam, David & Emil. Några av oss köpte käk på Alexandra och sedan gick vi alla ner till ICA och handlade lite fika/godis. Allt som allt så hade vi 14 skivor med SingStar så det blev att vi körde det en stund. Vi var indelade i 2 lag, och jag vann en gång och förlorade en, rättvist! ;) Dock for vi hem ganska tidigt eftersom jag typ lägger mig mellan 21-22 varje kväll nu för tiden. Jag är så otroligt trött! Dock är det bra att jag sover, för energi kommer ju att gå åt både till förlossningen och sedan till bebisen. Som tur är ska vi träffas i morgon igen, här hemma hos mig! Dock vet jag inte riktigt vilka vi blir, men det blir nog trevligt i vilket fall! :D

Johan sov över inatt, och jag har nog aldrig sovit så dåligt i hela mitt liv! Haha, det var självklart inte hans fel, men när man ligger 2 st i en 1.05säng så blir det ganska trångt - inte minst när man är gravid och aldrig kan hitta en bekväm ställning! Det var mysigt i alla fall, men ska jag sova bra en hel natt (omöjligt eftersom jag alltid måste upp och kissa) så ska jag nog sova ensam resten av graviditeten. Eller alternativt i en större säng! ;)

Idag åkte vi i familjen plus Johan till min farmor och åt middag. Hon fyllde 65 i tisdags och idag firade vi henne. Hon fick ett påskägg med lite godsaker i, bland annat servetter! HAHA! Fick jättegod mat i alla fall, i form av koldolmar med potatis och sås. Nån jättegod cheesecakemuffins med hallon till efterrätt och fika en stund senare. Nu är jag mätt!

...Och nu till det som jag "har så fruktansvärt mycket tankar om". Det slog mig idag att det faktiskt kanske är ganska elakt av mig och Johan att skaffa barn såhär pass tidigt. Självklart vill man ge (i alla fall jag) sitt barn det allra bästa, och då skulle det inte skada ifall vi hade lite mer pengar och kunde köpa finare saker än det vi får köpa nu. Det kanske inte är så roligt för bebisen att åka i en billig vagn och ärva en massa kläder från olika håll, men jag får väl helt enkelt hoppas att all den kärlek bebisen kommer få kommer att täcka pengabristen! Å andra sidan kanske inte en bebis bryr sig så mycket om ifall sängen den sover i kostade 1 000 eller 10 000 kr..
Var ju inne på Babyproffsen igår och det finns så mycket fina saker man vill köpa - men det är ju så dyrt! Hur kan en barnvagn kosta 10 000 kr? Med tanke på hur många som har barn nu så borde ju efterfrågan gällande barnvagnar göra så att priset kan bli lägre... Men hepp!

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: