Det närmar sig...

                                            Datum: 2010-03-16 Tid: 18:04:56 Kategori: Vardagslyx
Goddag igen

Nu är jag hemma från Skövde (och Tibro) och sitter här och dricker lite apelsinjuice. Dagen började med att jag tog 12:20 bussen in till Skövde med Emelie, och sedan direkt vidare till Elins esplanad. Där inhandlade jag en vit T-shirt för 50 spänn, prisvärt! Vi gick även en sväng inne på Gina Tricot och jag blev så sugen på att vara solbränd osh smal. Det fanns sjukt snygga klänningar, kjolar, linnen osv. som jag kände ett starkt behov av att ha. Om jag ska vara ärlig så har jag inte handlat något i klädväg till mig själv på flera månader. Det var nog i Italien som jag senast gjorde det, dvs. i september. Men jag ska inte göra det nu heller, utan pengarna går i första hand åt till bebiskläder! Om jag nu inte skulle råka få någon extrapeng över och införskaffa mig något tjusigt!
Johan, du måste köpa nya jeans också! Hålet vid din knäskål är större än hålet på Daniel Gildenlöws (Pain of Salvation) jeans.

Oj, jag kom visst ifrån ämnet lite. Vart var jag nu.. just det! Vi tittade lite inne på Gina och gick sedan bort mot Mc Donalds för att möta Anton. Han hade tacksamt nog bilen med sig och vi alla tre for iväg till tryckeriet där vi skulle lämna våra T-shirts. Det blev en liten diskussion om hur vi ville ha det, men tillslut blev vi nöjda och gick därifrån. NOTE: hämta tröjorna på torsdag efter skolan.

Anton släppte sedan av mig och Emelie vid resecentrum där vi vandrade iväg till djuraffären (den som Nelly bodde i ett tag). Som vanligt fanns där otroligt söta små djur som försiktigt nosade på våra fingrar. En söt liten dvärghamster bet mig till och med...Kaninerna som fanns där såg ut som små dunbollar, jag älskade dem. Jag ville ta med mig alla djur därifrån och ta hand om dem. Se till så att de får frisk luft och kan röra på sig mer! Min dröm om att ta hand om kaniner i framtiden lever fortfarande kvar. Dock ska jag främst rikta in mig på sådana kaniner som behöver ett hem, exempelvis om deras ägare vill sälja dem eller inte ha dem kvar. Då ska de få ett fint hem hos mig. ♥

Efter besöket i djuraffären drog vi till Mc Donalds och köpte oss varsin cheeseburgare och cola. Det satt en mor med sin son vid ett bord där och glodde på mig. Hade de aldrig sett en gravid kvinna innan?? Jag hatade dem av hela mitt hjärta när de satt där och viskade och glodde på mig. Dålig stil...

Efter den lilla välbehövliga lunchen tog vi bussen till Tibro. Där gick vi också till en djuraffär där jag köpte en burk mat till Sixten (de har inte den maten i Skövde) för 89 kr. NOTE: jag är skyldig Emelie 89 kr. 89 kr!!!??? Hur dyrt kan det vara egentligen? Maten består av några torra kuber bara... jössenam! När maten var köpt, och vi hade tittat på små söta salamandrar och grodor, så for vi vidare till cafét Syster Yster. Vi visade upp hur boken såg ut och hur deras recept blev, de verkade nöjda! Sedan tog vi även en fika som för mig bestod av en festis och en bit Lillebrors chokladkaka. Dock smakade den inte alls likadant som den jag gjorde hemma. Kan ha berott på att de inte hade den där chokladkrämen på, utan endast chokladsås. Dock var den ljuvlig!

Efter fikat sprang vi iväg till bussen mot Hjo och där stötte vi på Marie! Snicksnackade lite med henne på hemvägen (även om det blev mest tjat om vårt jäkla fysikprov vi hade förra veckan). Det var trevligt att möta henne, det gör jag inte alltför ofta. Senaste gången var när jag fyllde år om jag inte missminner mig, dvs. över en månad sen! Vi får ses nån gång snart tycker jag! Camame Baanan! :)

Det var min dag det! Kan även tillägga att jag spelade yatzy i morse och vann eftersom jag fick yatzy i 3:or! ;) Dessutom förstörde Missan en ljusstake eftersom hon var så ivrig med svansen. Lilla katten..

Nu ska jag snart laga lite mat i form av makaroner och bacon. Mums!
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: