Ella & Moa, 8 år

                                            Datum: 2010-03-15 Tid: 13:02:21 Kategori: Husdjur
Idag den 15 mars skulle ←Moa & Ella→ ha blivit 8 år gamla.
Tyvärr lever ingen av dem längre, utan de blev 4 respektive 7 år gamla. (Nu är det snart ett år sedan Ella lämnade oss.) Söta små dvärgvädurar som jag saknar mycket! Det är i alla fall skönt att de har det bra nu, i en bättre värld. :)

Lite lustigt med deras namn egentligen. Moa var bestämt redan från början eftersom jag gillade det namnet, även själva Moa var bestämd (flerfärgade). Dock beslöt vi in i det sista att vi skulle köpa två små ninisar och då råkade det bli så att Ella flyttade hem till oss också. Namnet kommer jag inte riktigt ihåg hur jag kom på, men jag tyckte det var fint, och det passade henne bra.


Minns att när jag en dag kom hem från skolan så sprang Moa lös utanför buren. Hjärtat hamnade i halsgropen med en gång och som tur var så lyckades jag fånga in henne direkt igen. Det visade sig att hon grävt ett hål inifrån buren (genom gallret) och sedan ut på nästa sida. Vilken smart kanin! ♥ Eftersom Ella fortfarande var inne i buren så fick jag känslan av att hon visste att det var smartast att stanna där de skulle få mat och trygghet, än att följa Moas råd och fly fältet. Vet faktiskt inte hur pass länge Moa hade sprungit omkring där precis vid buren, men det kan säkert ha varit ett bra tag! I ett tappert försök att få med sig sin syster. Den uppfattningen jag fick av dem båda var i alla fall att Moa var den som ville verka "cool" och tuff, fast i själva verket blev hon rädd för ganska töntiga saker. ;) Ella däremot var den lugna typen som inte var rädd för något särskilt. Hon tog hand om Moa och tvättade hennes päls noga varje dag. Syskonkärlek! ♥


Jag har ju tidigare nämnt att jag när jag var mindre sa att jag ville ha barn när jag var 19. Helst skulle det vara tvillingar och de skulle då heta Moa & Leo. Hyfsat nära verkligheten blev det ändå. Nu är ju Moa dock redan upptaget (för jag tänker inte döpa mitt barn till något som mitt husdjur hetat) men Leo är ju kvar, fast nu med ytterligare en bokstav - Leon! Det är ju underligt hur det kan bli ibland! :)

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: