Pluggar ideologier

                                            Datum: 2010-03-29 Tid: 14:28:31 Kategori: School
Jag mailade läraren nyss och sa att jag nog skiter i att göra båda proven nu på onsdag (ja, på lovet). Efter att ha tittat igenom allt som ska kunnas till bägge proven så förstod jag att det skulle bli omöjligt att göra bägge. Jag är inte den superkvinnan jag trodde att jag var! :( Hur som helst så gick det bra att göra endast ett prov, och det blir det som handlar om ideologier. Usch, jag är fruktansvärt dålig på samhällskunskap - det är verkligen inte min grej! Har läst igenom allt nu i alla fall men ska väl göra det ett par gånger till innan jag känner mig säker. Det jag hatar med detta är att man måste tänka så mycket själv och komma på egna ideologier osv. Svårt ju! Dessutom är jag ointresserad...

En liten planering av hur skolan ser ut under den närmsta tiden:
Tisdag 30/3 - Skicka in utkast om abort (samhällskunskap)
Onsdag 31/3 - Prov om ideologier (samhällskunskap)
Måndag 5/4 - Inlämning om ledarskap (organisation & ledarskap)
Torsdag 8/4 - Prov om hinduismen & buddhismen (religionskunskap)
Fredag 9/4 - Prov om atomer osv. (naturkunskap)

Ååååh. Nåväl, det får gå i alla fall. Jag får trösta mig med att jag inte behöver plugga något det första året med bebisen sen. ♥
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: