So many words

                                            Datum: 2010-03-08 Tid: 22:51:14 Kategori: Blandat
Jag vet inte om det jag just gjorde var snällt, korkat eller bara hela värdelöst. Jag räddade en fluga som höll på att drunkna i Sixtens bur. Jag vet inte vart alla flugor kommer ifrån, men mitt rum kryllar av dem just nu och de låter något så fruktansvärt. Den stackars lilla halvt döende flugan låg och sprattlade för sitt liv där i vattnet medan dess kompisar flög omkring utanför buren och väsnades. Jag hade väl en liten tanke om att de försökte hjälpa honom men att det inte gick..Då tänkte jag vara en snäll, hjälpande hand och ta itu med problemet!

Nog om flugorna. Sixten äter just nu eftersom han alltid tycks vara hungrig. På tal om det så tycks alla mina djur alltid vara hungriga.. alltid. Missan sprang omkring på köksbänken förut och jamade som om hon inte sett mat på åratals, trots att hon nyss ätit upp sin middag. Hon fick dock inga godingar ikväll, utan endast såndär äcklig burkmat som hon tycker är så tråkig. Bortskämd är vad hon är, det måste vänjas bort! Jag får nog dock ta tillbaka det där om att alla djur är hungriga, för Nelly rörde inte sitt äpple och pelletsen hon fick tidigare ikväll. Hon var mest nyfiken på att nosa på min jacka, och på mitt ansikte. Jag undrar vad det var som luktade så spännande..

Kakan som jag bakade förut blev gudomligt god. Fruktansvärt god. Makalöst god. Själva kakan blev alldeles perfekt, varken för rinnig eller för torr. Smeten blev efter många om och men helt underbar, och smakade marabou chokladkaka. Den kombinationen mina vänner, den är nästan oslagbar! Jag tyckte om den, och min familj också! Då är det bara att hoppas på att övriga Sverige gör det också. :} Men det är jag säker på.

På tal om något helt annat så har jag nu hittat en annan säng, och ett annat skötbord som faller mig i smaken perfekt. Jag tyckte att det där bruna, träiga, blev lite tråkigt och bestämde mig för att gradera upp mig en aning. Nämligen till färgen grön. Nej, jag skojar bara. VIT, självklart! Det som är så bra är att de möblerna är både snyggare och billigare, något som inte är helt fel. Ju billigare saker vi hittar, desto fler blöjor kan införskaffas haha. Jag gissar på att det går åt en hel del av den varan! :}

Nu är jag trött i fingrarna...dags att sova! :}
Puss och gonatt
0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: