Strålande dag!

                                            Datum: 2009-02-19 Tid: 22:03:57 Kategori: Vardagslyx
Jag har nyss skapat en lång sovmorgon i morgon!

Vi har endast en lektion under hela förmiddagen, och lektionen efter lunch är inställd. Med andra ord räknar jag med att ta 12:20-bussen. Snacka om en äskvärd sovmorgon. <3

Provet idag gick som väntat, pissdåligt.
Dock avslutade jag det hela med: "Nej nu slutar jag med det här och går och tar en kopp varm oboy!"
Får jag högre poäng för det mån tro? :'D
Nåväl, det är väl inte hela världen att få IG på antikenprovet, -igen. Okej, lite surt är det väl kan jag avslöja, men I'll survive!

Anton, jag tänker inte skriva på engelska i min blogg, för lite värdighet vill jag ha kvar. Skulle folk se min dåliga engelska, skulle de skratta åt mig! In my face!

Jag får helt enkelt öva på engelska i min ensamhet... Då ingen kan höra mig!

För övrigt så har Ella namnsdag idag, grattis till lilla ninen.

Jag måste bara skriva ner en så töntig grej jag läste, det handlar om kaniner:

Varje dag:

  • Plocka bort all överbliven mat från burens golv varje kväll.
  • Ta bort överblivna pellets ur matskålen mellan morgon- och kvällsmatningen. 
  • Ta bort alla överblivna fruktbitar och grönsaker på kvällen och diska skålarna.
  • Ta bort allt gammalt hö och sätt in nytt, friskt hö. 
  • Byt ut vattnet i vattenflaskan och kontrollera att droppröret inte är blockerat.
  • Ta bort burströ som är solkat av mat  eller urin från burgolvet.
  • Ta bort avföringskulor från burgolvet och toalettlådan.
  • Ta bort blött och smutsigt toalettströ från toalettlådan.
Orkar man? Varje dag? Snacka om att det är en pedant människa som har skrivit det där!

Haha jag har haft Nelly i över en vecka nu och jag har inte städat hennes bur en enda gång. Vattnet har jag bytt 2 gånger och aldrig diskat matskålen.
Är jag taskig? :O

Äh, hon mår ju finfint. Mjällen är visserligen fortfarande där, men hon har gått upp en smula i vikt, hon äter och dricker, sover, hoppar omkring och är jättenyfiken.
Jag har aldrig varit med om maken till nyfikenhet. Det måste vara positivt! :'D

Omg, nu ska jag släppa ut Nelly igen så att hon får skutta av sig. Det är hennes dagliga motion att hoppa mellan mina mattor!
Dessutom känner jag mig som en snäll matte när jag låter henne utforska det hon vill och göra det som hon tycker om! :'D
1 kommentarer                                                                                                                    
  Malin

haha vad töntigt! Jag tror ingen gör detdär! vaddå, ska man byta det fräscha höet om det finns kvar? ska man inte kunna använda alla höbalar då eller? som har legat några månader? haha.. Lite får de väl tåla?! :D

2009-02-21 l 15:23:04
Blogg/hemsida: http://maliinwe.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: