Bilder och funderingar

                                            Datum: 2010-06-19 Tid: 22:08:44 Kategori: Foton

Bilderna är tagna idag med Nikon D200, dock är de redigerade i photoshop med en vintageaction. De är egentligen mer knallgröna. Dock är skärpan inte redigerad (haha därför den är lite dålig..)

 

Samma kamera, samma tid, oredigerade :}

Nelly i sin utegård som är full av smaskigt, högt gräs!

 

En sak som jag är väldigt bra på, men som samtidigt är väldigt läskig, är att jag mycket enkelt kan glömma bort hur jag har det just nu, och istället leva kvar i det gamla. Ibland kan den förmågan vara skön, men mest är den väldigt läskig. Gör jag för många saker som jag gjorde "förr" (här talas det om 1-3 år tillbaka ungefär) så känns det genast som att jag är kvar där även nu. Till exempel vad gäller fotandet, sittandet vid datorn, promenader långt in på nätterna med kompisar osv.. Förut idag kom jag att tänka på att allt som räknas som "fritt" numera inte kommer att ske mer. Jag har nu ansvar för ett liv och vad jag än gör så måste jag sätta Julias behov framför mina egna. Det är hon som är viktigast, inte jag. Det kan nog vara väldigt bra för mig tror jag, att jag lär mig att tänka och handla oegoistiskt. När jag tänker tillbaka så har jag ofta varit väldigt egoistisk, och kanske är det meningen att jag ska växa bort från det nu. Ibland får jag panik när jag tänker på det, men jag antar att man växer med uppgiften..

 

Jag skulle inte vilja säga att jag har en så kallad "förlossningsdepression", för det har jag inte. Men jag kan ändå inte undgå att ibland tänka på hur skönt det vore att inte ha någon att ständigt ta hand om. Att få vara själv och kunna göra saker utan att behöva tänka på andra, det är ju så skönt. När Julia skriker och vägrar sluta blir jag ibland riktigt arg, på insidan. Självklart visar jag ingenting utåt mot lilla sötnosen. Men när hon ligger och sover så sött och jag tittar på henne, så förstår jag inte hur jag har kunnat vara arg, utan tänker endast på hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne! ♥ Tur är väl det. Jag antar att fler än jag någongång har frågat sig själva varför, men i nästa sekund frågat sig själv varför man ens funderar över en sån dum sak!

 

Även den oredigerad :}

 

 

0 kommentarer                                                                                                                    
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: