Sockerkaka alt. Tigerkaka

                                            Datum: 2009-07-10 Tid: 20:50:32 Kategori: Smaskiga recept
Ugnstemperatur 175 ºC
Form ca 1,5 l

150 g margarin eller smör
2 dl socker
½ dl vatten
3 dl vetemjöl
1 tsk (tesked) bakpulver
2 tsk vanillinsocker
(Kakao)

Sätt på ugnen. Smörj och bröa formen. Rör fett och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget under omrörning. Smaksätt smeten med vanillinsockret. Lägg till mjölet och bakpulvret och blanda väl. Tillsätt sedan vattnet.
Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 min.
Där har du en vanlig, fin sockerkaka.

Vill du istället ha en tigerkaka så häller du endast hälften av smeten i formen, med den hälft du har kvar gör du följande:
Tillsätt kakao i den mängden du själv vill ha. Ett par tsk räcker.
Häll sedan resten av smeten i formen.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 40 min.

Tips från mig: Använd flytande margarin istället, det gör kakan betydligt "lenare" och enligt mig betydligt godare. 1 dl flytande margarin motsvarar ca 90 g. (Det står även på den flaskan)

2 kommentarer                                                                                                                    
  JENNNA

photoshop :)

men du kan även göra den på annat sätt, denna tjej frklarar ganska bra;



http://cathrinelevan.blogspot.com/2007/08/skapa-en-animering.html



2009-07-11 l 11:38:28
Blogg/hemsida: http://gucciime.blogg.se/
  Leia

Hehe, Hej du! :D



Jag har faktiskt ingen som helst aning om hur det blev så! Helt otroligt och jag hoppas att det håller i sig också, men det kan man ju aldrig veta. =)

2009-07-11 l 12:53:27
Blogg/hemsida: http://onlyforever.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: