Hovfjället

                                            Datum: 2009-03-11 Tid: 20:46:59 Kategori: Vardagslyx
Hejsan : )

Vilken underbar dag!
Helt seriöst, jag har aldrig haft såhär roligt någonsin när jag har åkt skidor. Vädret var perfekt, solen sken, massor med snö och man varken frös eller svettades särskilt mycket.

Jag hade ställt väckarklockan (+ alarmet på mobilen ifall väckarklockan skulle dampa..) på 04:45, och det var även då jag steg upp. Nelly vaknade och undrade nog vad tusan jag höll på med så extremt tidigt.
Fixade iordning lite mat och kläder och for sedan iväg till Skövde. Fick skjuts av Markus pappa, underbart.
(Jag måste säga att det var underbart att gå ute ensam så himla tidigt på morgonen, inte en enda kotte ute. Alldeles tyst och skönt!)

Efter x antar timmar i bussen så var vi framme vid snön och solen.
För första gången i mitt liv så åkte jag idag snowblades, vilket skrämde mig rejält i början. Jag fick nämligen inte använda mig tuav stavar enligt personalen (som var sjukt otrevliga!!!)
Den ena mannen där visade som exempel sin cepiga tumme och visade att så blev resultatet efter att ha använt stavar till blades..
"Men tur att jag inte är lika klantig som dig då...", fick han till svar.
Varken jag eller Emelie hade åkt blades innan, men jag tyckte att vi skötte oss riktigt bra! Ingen av oss gjorde någon rejäl vurpa, och tur var väl det.
Jag kan erkänna att jag satt och bad lite för mig själv att undkomma olyckor. ^^)

Jag och Anton körde på offpisten, ganska mycket. En gång råkade vi hamna vid ett brant stup, och jag var livrädd. Dum som jag är så har jag börjar använda mig utav uttrycket: För helvete Lars-Olof.
Jag kan ju meddela er om att de orden användes flitigt under några minuter.
Modiga som vi är så slängde vi oss utför stupet i alla fall, dock utan skidorna. Vi fick kana på våra rumpor..: )

Självklart tog jag inte med mig kameran eftersom det skulle vara jobbigt att åka med den, men jag ångrar mig lite. Det kunde ha blivit grymt snygga bilder där uppe kan jag lova er. Fan.

Grymt bra dag i alla fall!
Nu ska jag, kolla på Lie to me, asbra! :D
2 kommentarer                                                                                                                    
  emelieeeeeeeeeee

tur att vi hade med oss kameror då :D



Tack för en bra dag :D

2009-03-11 l 21:57:06
  Kim

snart kommer det mellis snart köper du wow och då är jordens undergång nära

2009-03-12 l 07:28:47
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: