Ett hett tips!

                                            Datum: 2010-04-27 Tid: 20:32:19 Kategori: Sjukt/roligt
Jag har tjatat om det förut, men jag säger det igen: är det några böcker ni bör läsa i ert liv så är det Den nionde insikten och Den tionde insikten. Det är över ett år sedan jag läste dem nu, och jag funderar faktiskt starkt på att köpa dem så att jag kan läsa dem om och om igen! Såg till min stora förtjusning att den Nionde insikten finns som film, fast jag vet inte om jag vill se den. Antagligen är den sämre än boken, och jag vill inte bli besviken! :c

"Den nionde insikten av James Redfield, som är en av de mest sålda böckerna i världen under nittiotalet. I boken beskrivs 9 andliga insikter som sägs stödjas av, och komplettera, dagens vetenskap och religion, och som ska föra världen till en ny andlig kultur. Trots att boken är skönlitterär är insikterna avsedda att tas på högsta allvar, och Redfield presenterar dem som en revolution inom tänkandet och vårt sätt att se på världen."

Boken är helt fantastisk! Jag tänker mig den inte som skönlitterär, utan mer som fakta som enligt mig stämmer. Varenda gång jag öppnade boken för att läsa den så hände det något oförklarligt omkring mig. En gång t ex, när jag satt på bussen och läste den Tioende insikten så handlade den just då om någon sten eller liknande som hade en speciell färg. Det kan ha varit endast färgen också som det stod om. Det sjuka med detta var i alla fall att när jag satt där och läste så glimmade det till i ögonvrån. Jag tittade upp och såg ett halsband med en sten i som låg vid fönstret. Stenen hade samma färg som det jag nyss läst om. Jag visste inte vad jag skulle göra. Var det meningen att jag skulle ta den? Jag var idiotsäker på att halsbandet inte legat där när jag satt mig. Jag satt och tänkte på det en stund, men jag tog det aldrig. Undrar vem som har det nu..

Böckerna får en verkligen att tänka till. Herregud nu vill jag verkligen läsa dem igen haha, det ska jag göra!
Mitt lilla tips är i alla fall: LÄS BÖCKERNA! Ni förlorar ingenting på det, de är grymma!

1 kommentarer                                                                                                                    
  Anonym

Åh du är verkligen jättefin i din gravidmage! Är så avensjuk, vill också ha en liten! :) Är i din ålder jag med :) Skulle du inte kunna skriva lite mer om hur din kropp har förändrats under grviditeten? Det skulle va spännande att läsa om! :)



MVH 19årig tjej

2010-04-28 l 23:23:39
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: