Nu är jag besviken...

                                            Datum: 2010-04-27 Tid: 18:24:00 Kategori: Blandat
Klockan 16:30 idag skulle jag befinna mig på MVC för att prata med en barnmorska om tiden efter förlossningen, amning och lite annan allmän information. Hade panik under eftermiddagen eftersom jag inte visste hur jag skulle ta mig dit! Ingen i familjen var hemma nämligen... (Det är för långt för att gå/cykla för mig i mitt nuvarande tillstånd..) Hörde av mig till bland annat Adam för att "tigga skjuts", ringde min bror och allt möjligt, men ingenting verkade fungera. Det såg ut som om jag skulle behöva offra livet (och körkortet om polisen skulle stanna mig) och ta moppen för att kunna ta mig dit över huvudtaget.. Som tur var så kom pappa hem sekunden innan jag skulle iväg så jag fick skjuts i alla fall!

Jag kom dit 5 min innan jag skulle vara där, perfekt timing! :D

Dock satt jag där i 20 minuter och ingenting hände.. Till slut kommer min vanliga barnmorska ut i väntrummet och "undrar vad jag gör där?". "Ööh, du sa ju att jag skulle komma idag!" svarade jag ganska surt.
"Jaha, men hon är inte här idag. Hon är sjuk! Vilken otur."

Vad vänligt av dem att höra av sig innan och berätta detta för mig! Ååh, snacka om att göra mig förbannad!
Dock åkte jag, Adam & pappa till hamnen och tog årets första mjukglass efteråt, mums! Den var helt underbar, så krämig och GOD! Självklart hade jag karamellströssel på min. :}

Nu ska jag tvätta fötterna tänkte jag. De stinker. :}

1 kommentarer                                                                                                                    
  Anonym

Så fruktansvärt irriterande! Man tycker ju de kan höra av sig. Det är ju meningen att de ska ringa och ge återbud till patienerna när deras läkare/barnmorskor mfl är borta... Förstår absolut din frustration ! ^^

2010-04-27 l 19:00:11
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: