Amning

                                            Datum: 2010-06-12 Tid: 17:26:18 Kategori: Julia
Jag vet att en del av er som läser är mammor, så jag tänkte fråga er lite om amning! Som ni kanske vet så ammar jag Julia men hon får samtidigt väldigt mycket ersättning eftersom hon är så enormt hungrig. Anledningen till att jag ger ersättning är att hon inte får i sig tillräckligt från mig... Jag kan ha suttit med henne och ammat i 1 timme, sedan går det ändå ner 80 ml ersättning. Haha, inte så jättekul! xD Fast det viktigaste är ju att hon äter och blir mätt, min lilla pudding! ♥

Min fråga är i alla fall:

om ni ammade, hur länge gjorde ni det då? Endast de första veckorna eller i flera månader? Jag har tänkt amma så länge det går...vet dock inte hur länge det blir!
Sen en fråga till:
hur ofta åt era bebisar? Julia äter ungefär varannan timma nu, med undantag för nätterna då hon sover väldigt länge.

Jag älskar verkligen nätterna! De är helt underbara. Nu kanske ni tror att jag skämtar men det gör jag inte. Julia somnar vid ungefär 21-22 på kvällen och sover fram till 03-05 på natten. Hon sover då i sin barnvagn. När hon vaknar ammar jag henne (liggandes i sängen) och direkt efter maten somnar hon om i ungefär 3 timmar. Hon sover då bredvid mig i sängen. Sedan sätter dagen igång för vår del vid 8-tiden ungefär! Så otroligt skönt att jag får sova så mycket, det underlättar. Eftersom jag i vanliga fall inte klarar av att vara uppe en hel natt utan att må piss och svimma dagen efter så är detta kanon för min del!
2 kommentarer                                                                                                                    
  Saara ♥ Mamma till Linnéa ♥

Låter super bra!

Stort Grattis till studenten för er båda :)



Tänkte angående ditt inlägg. Precis så som du säger att man kan sitta och amma en timme utan att bebisen blir mätt, precis så är det för mig på kvällar och nätter. Så Linnéa får ersättning efter amning på nätterna.



Kram

2010-06-12 l 19:54:14
Blogg/hemsida: http://itssaraslife.blogg.se/
  Frida

Jag hel ammade Leon i 3,5månader, och sen både ersättning och amning 2 veckor, men sen gick det inte att amma längre på grund av att han fick tänder och började hugga! Inte skönt!

Men han åt väl hmm... nu var det ju ganska längesedan.. kanske var annan/tredje timma på dagen och sov precis som Julia på nätterna.



Men det är så mysigt att amma så försök så länge du kan. =)



Kram!

2010-06-12 l 20:55:16
Blogg/hemsida: http://www.FridasDesign.se
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: