90 unika besökare

                                            Datum: 2010-05-17 Tid: 15:32:29 Kategori: Vardagslyx

Ibland blir jag riktigt förvånad när det blåa sträcket gör ett rejält lyft. Är det graviditeten som gör mig så populär tro? ;} Hur som helst, kul är det!

 

Var på Hamnkrogen nyss och åt i alla fall, en bookmaker som vanligt. Jag åt upp allting, första gången i mitt liv det sker på en restaurang! Brukar alltid lämna lite äcklig sallad och sådär, men på det här stället har de en så förbannat god dressing på salladen så jag är bara tvungen att äta upp den. Haha och självklart ska alltid någon beklaga sig över något på en restaurang.. När vi satt där och åt jag och Johan så kommer det in ett äldre par (tjocka!) och ville beställa dagens lunch som bestod av bland annat lax. Tyvärr var den slut..

 

"Nämen nääe, det var ju DET vi ville ha.."
"Det finns kyckling också..."
"Nej kyckling vill jag INTE ha.. har ni ingen annan fisk?"
"Jo, det har vi kanske, vi kan kolla."
"Ja gör det, det är ju fisk jag vill ha!"

 

Haha då blir jag så sur. En fet kärring som ska stå där och sura. Med den där röven hon hade så hade hon nog klarat sig utan lunch ett par veckor. Dra på dig ett par rejäla skor och gå ut och spring tant!

 

Efter den underbara maten så tog vi oss en tripp inne på Hem & Hobby. Har inte varit där inne på evigheter, men jag måste erkänna att de har mycket fina saker. Söta kuddar, fina ljus och andra roliga små saker. Fanns nu t ex servetter i form av en dollarsedel. Efter Hem & Hobby så fick jag en mjukglass av min älskling, det var gott. Tyvärr tappade jag skeden på stigen i skogen, men jag hade ju en servett så det var bara att torka av skeden så gott det gick och fortsätta äta. ;} Sprang även på Kling och hans klass som hade någon undervisning där bland träden.. Det fick bli ett tyst litet hälsande för att inte störa den lilla läraren som stod där och pratade så snällt.

 

Nu efter den lååånga promenaden både dit och hem, så ska jag lägga mig och läsa/vila. Vi gick otroligt sakta, och lilla Johan var så noga med att jag skulle gå försiktigt och vila mycket. Sött! ♥ Men han har rätt. Jag ska ta det lugnt nu i slutet, så att bebisen inte behöver ha det alltför trångt där inne i min mage. Åh, om en månad är vi garanterat föräldrar, känns helt sjukt!!

15 kommentarer                                                                                                                    
  Emma

hejsan! siken fin blogg.. och hoppas bebisen vill komma ut! fina saker ni hade köpt in till den :) lycka till :)

2010-05-17 l 16:50:06
Blogg/hemsida: http://themami.blogg.se/
  Sophie mamma till Nellie

Jag bor både här hos min pojkvän (nellies pappa) och hemma hos mina föräldrar. Jonas bor med hos sina föräldrar. så när vi åker hit säger vi till nellie: nu ska vi åka till farmor och farfar och tvärtom när vi ska till mina föräldrar :P när vi är här hos jonas så bor vi i en lägenhet typ, som hans familj hyrt ut innan. så vi har en stor 2:a. och trappan upp leder rätt in i deras kök :) hemma hos mig bor vi ute på landet med massa djur och här är det nära till stan och så, så det är lite omväxling. och nellie går på dagis där mina föräldrar bor så vi är hemma där då tisdageftermiddag-fredagkväll. och så fort som vi fixat det med jobb så ska vi leta eget :) först blir det ju lägenhet då. men min dröm är att ha en liten gård. jag vill ha stor trädgård och plats för en massa djur :D jag trivs inte utan djur så är det bara :) och här i lägenheten bor vi gratis med. så sjukt bra med snälla och hjälpsamma föräldrar ! :)

2010-05-17 l 16:59:55
Blogg/hemsida: http://beylejd.blogg.se/
  Beatrice

Ja,såret har läkt fint. Redan efter någon vecka så var jag mig själv igen och kunde röra mig precis som vanligt. :)

2010-05-17 l 20:24:56
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
  Malin & Elise

sv: vi tog inte heller reda på könet, tycker det är roligast så. men vi trodde det var en flicka och ut kom en flicka också :p :)

2010-05-17 l 20:45:21
Blogg/hemsida: http://malinmedk.blogg.se/
  Sara - Ensamstående mamma

Ja jag hoppas att du slipper gå över.. men jag tror du får den 24 maj :)

2010-05-17 l 21:52:36
Blogg/hemsida: http://dolphin.blogg.se/
  Jacqueline - 18 år och blivande mami

Tror att det blir mer spännande nu när det är så nära förlossnnigen!

Hoppas du haft en bra dag, kram!

2010-05-17 l 21:54:50
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
  Sara - Ensamstående mamma

Ja jag tycker också det.. Så nu hoppas jag det för dig :) Har du/ni funderat på några namn då?

2010-05-17 l 22:22:06
Blogg/hemsida: http://dolphin.blogg.se/
  Sara - Ensamstående mamma

Leon är riktigt fint, jag hade det som nummer 3 på min namnlista över pojknamn.. Men jag bestämde mig rätt tidigt för Jonah och när sonen kom ut så såg han ut som en Jonah också :)



Tjejnamn hade jag några också.. Leija funderade jag på, men idag är jag glad att jag inte fick en flicka och gav henne det namnet, för det är ett riktigt "poppisnamn" idag och jag tycker inte riktigt om ovanliga namn som blivit vanliga :P

2010-05-17 l 22:27:57
Blogg/hemsida: http://dolphin.blogg.se/
  Malin & Elise

du märker nog snart vad de blir :). spännande. min sambos mamma och även en kusin till honom var tvärt säkert att det var en flicka så dom hade köpt klänningar innan bebisen var född :p. haha.

2010-05-17 l 23:17:03
Blogg/hemsida: http://malinmedk.blogg.se/
  Sara - Ensamstående mamma

Ja precis, jag tycker också om ovanliga namn.. Det blir som mer personligt då känns det som :)



Jag vet faktiskt två pojkar som heter Leon, och det börjar ju bli mer och mer vanligt med det namnet.. Men det är ändå så otroligt fint tycker jag :) Så om du/ni vill ha det så tycker jag att ni ska köra på det ändå :)



Lever du med bebisens pappa?

2010-05-17 l 23:18:14
Blogg/hemsida: http://dolphin.blogg.se/
  Sophie mamma till Nellie

Jag känner samma sak. Det är sååååå mycket mysigare roligare och trevligare med ett djur :) Ååh jag ska skaffa mig ett helt zoo haha :)

2010-05-18 l 01:03:51
Blogg/hemsida: http://beylejd.blogg.se/
  .

om du ville ha fisk skulle du nöja dig med kyckling då?

så du tycker inte tjocka människor har rätt att äta? Du vet ju inte om hon tränar? Hon kanske har en sjukdom som gör att hon är tjock? Fel på ämnesomsättning eller vad som helst.

2010-05-18 l 11:37:39
  Charlotte

Hjo är så himla fint på sommrarna! :) Är du någonsinn i göteborg då? Hur mår du o magen idag? :D kram

2010-05-18 l 11:51:38
Blogg/hemsida: http://snigelbebis.blogg.se/
  johanna

sv: va bra , haha :D

jaha okej, va spännande :) det måste ju vara hur mysigt som helst att vara gravid :) . Det är bara bra med mig!



2010-05-18 l 12:49:24
Blogg/hemsida: http://johannatillenius.blogg.se/
  Jacqueline - 18 år och blivande mami

Vill inte skryta eller något.. ingenting att skryta om heller :S Men jag har runt 150 olika besökare varje dag men inte alls lika många prenumenanter. Hur går det till? haha



Du vet inte vad det är för kön på din bebe eller? Tycker min mage är så lik din på något sett! Måste ju veta haha!



hoppas du haft en fin dag

2010-05-18 l 22:50:41
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: