Svar på en kommentar

                                            Datum: 2010-05-16 Tid: 21:37:35 Kategori: Julia
Godkväll på er :}

Tänkte svara på en kommentar som jag fick tidigare idag som handlar om hur jag och Johan ska göra sen när barnet är fött. Vi bor inte ihop nu, utan vi båda bor hemma med våra familjer. Turligt nog i samma stad, inte alls långt ifrån varandra! :} Vi kommer heller inte bo ihop under det första året med barnet, utan jag kommer bo kvar här hemma med barnet och han hos sig. Dock kommer han antagligen att komma hit så gott som varje dag ändå (och sova över ofta också) eftersom vi kommer ha delad vårdnad.

Anledningen till att vi inte flyttar ihop är ganska enkel; vi har ingen inkomst eftersom ingen av oss har jobb, dvs. inga pengar.  Haha vi lyckades ju pricka in en graviditet mitt under sista året på gymnasiet vilket kanske inte är det bästa man kan göra om man tänker på pengar.. Som tur är så lider vi ingen nöd. Han ska söka sig ett jobb och förhoppningsvis få ett. Jag har tjatat på honom länge om att höra sig för, men han tar det lite lugnt på den där biten. Menmen, han brukar ha tur den där pojken så det ska nog ordna sig till slut i alla fall, utan en massa stress och elände!

Hoppas att det var ett hyfsat bra svar! :}
Gonatt på er nu, sov gott!


Var bara tvungen att visa dessa fantastiska bilder!

Källa

8 kommentarer                                                                                                                    
  Beatrice ♥

Jo, det var nog lite det jag tänkte på. Vore ju kul om h*n tittar ut på Devins 10 månaders-dag! :)

2010-05-16 l 22:03:26
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
  Beatrice ♥

Devin blev utplockad i v 38+1. Jag hann aldrig känna några förvärkar, eller några värkar överhuvudtaget. Egentligen kan man säga att jag inte vet hur det är att föda barn faktiskt. Jag var ju bedövad och behövde aldrig anstränga mig direkt för att "trycka" ut honom, haha. Nästa barn hoppas jag går att föda vaginalt!

2010-05-16 l 22:05:30
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
  Jacqueline - 18 år och blivande mami

SV: Tack så mycket för din fina kommentar! Haha, oj DU har ju inte långt kvar. När förlossningen än startar så önskar jag dig lycka till! Jag hoppas att allting går fint, jag tror att du kommer klara det galant, så var inte rädd!

Snart får ni se era lilla mirakel, det ska du tänka på!



Jag hoppas pojken din hittar ett bra jobb då saker blir bara lättare! Önskar er all lycka och jag kommer förbi här snart igen så haha!

Kram!

2010-05-16 l 22:22:20
Blogg/hemsida: http://jacquii.blogg.se/
  Erika - Gravid

Man längtar som en tok :).



Nej, vi vet inte vad det är för kön :). Ni vet inte heller kön? Eller har jag förstått fel då :P

2010-05-16 l 23:50:35
Blogg/hemsida: http://dumman.blogg.se/
  Sara - Ensamstående mamma

Tack, fast den där lillflickan är inte min.. Det är en kompis dotter :) Jag har "bara" en son på 2 år, han syns i headern :)



Grattis till bebis i magen, när är du beräknad?

2010-05-17 l 11:50:12
Blogg/hemsida: http://dolphin.blogg.se/
  Beatrice ♥

Ja, det vore kul. Jag vill gärna träffa er nångång framöver, när det finns tillfälle. Det känns ju som att man känner dig, fast jag aldrig har träffat dig tack vare bloggen. ;)



Alltså, att säga att jag födde Devin utan att känna nån smärta vore ju att ljuga. Efteråt, när bedövningen släppt så känns det ju, absolut! Det tar ju ett bra tag innan såret läker och jag fick inte lyfta NÅGOT som var tyngre än Devin vilket jag inte lyssnade på alls egentligen. Jag kände ju efter själv vad min kropp klarade av efter ett sådant ingrepp! Och jag hade ju alltid min sambo som kom och hälsade på varje dag när vi låg inne efter förlossningen och som hjälpte mig med det mesta :)

2010-05-17 l 12:02:41
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
  johanna

sv: sry för sent svar. Ihelgen har jag umgåtts med min syster och co :)

Åh, hoppas bebisen ploppar ut snart! :) hur långt har du gått över tiden?

Hoppas allt är bra med dig :)

2010-05-17 l 12:10:28
Blogg/hemsida: http://johannatillenius.blogg.se/
  Sophie mamma till Nellie

Men klart det löser sig. Så har vi med med nästan :)

man lider ingen nöd! :)

2010-05-17 l 12:25:53
Blogg/hemsida: http://beylejd.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: