Hur det är att vara gravid

                                            Datum: 2010-05-07 Tid: 13:32:43 Kategori: Julia
Haha, egentligen hade jag tänkt skriva ett lite klagande inlägg över hur tråkigt jag har det och hur svårt det är att skapa en e-butik på internet. Eller egentligen inte svårt, men det är svårt att göra en ny design till den! Hur som helst så ändrade jag mig och tänker nu skriva om en helt annan sak istället...nämligen hur det är att vara gravid! I Saras (länken öppnas i ett nytt fönster) blogg hittade jag en lista över olika saker, men jag tänker inte skriva med allt som stod i den. Istället skriver jag endast ner det som jag själv upplever:

Du vet att du är höggravid när:
det inte längre hjälper att smita förbi folk i sidled eftersom du är bredare så än vad du är framifrån.
du struntar i att ta på strumpor eftersom det är ett heldagsprojekt + att du senare får världens gropar in i dina vattenfyllda vader! (Mitt största problem!)
du tappar något på golvet men struntar i att plocka upp det eftersom det är så jobbigt.
du sitter ner i duschen eftersom det är för jobbigt att stå.
du sittandes i duschen funderar över hur du någonsin ska kunna ta dig upp på fötter igen!
det svartnar för ögonen och du näst intill svimmar efter att ha tagit på dig skorna.
du ökar i vikt med 2-3 kg per vecka och det enda du tänker är: "jaja..."
allt är väldigt irriterande
du ställer dig med benen 2 meter ifrån varandra för att kunna plocka upp något.
du flåsar värre än en valross efter att ha gått uppför en backe.
du behöver rulla runt för att ta dig uppför soffan/sängen.
♥ det tar år och dagar innan man fått på sig skorna.
du inte längre kan cykla eftersom benen när du trampar hela tiden slår i magen.
du inte längre kan gå korta sträckor utan att få håll.
du inte längre kan ta fina macrobilder med kameran eftersom du inte kommer ner så långt. (Också ett av mina större problem!)

Hoppas att ni fick en liten inblick i hur det är att heta Melinda just nu! ;) Trots den ganska tuffa vardagen så har det ändå sin lilla charm att vara gravid. En upplevelse som i alla fall jag aldrig kommer att glömma, och jag är väldigt glad över att ha fått chansen att vara det!

1 kommentarer                                                                                                                    
  Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥

Jo man får hoppas på att dessa två sista veckor går fort :)

Man längtar mer och mer för varje dag :D

Usch då. Spydde du så länge. Inge roligt alls :(



Ja, hon rör sig för fullt här inne. Men nu är hon inte nådig där inne längre. Det bästa som finns är att trycka på mammas revben och blåsan :D



vet ni vad det är för kön?

Kraam!

2010-05-07 l 14:15:33
Blogg/hemsida: http://itssaraslife.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: