En liten fundering bara..

                                            Datum: 2008-04-25 Tid: 17:19:23 Kategori: Blandat
Hej igen

Här sitter jag, ensam vid köksbordet med en liten god clementin. Ganska skönt & ensamt. Förut när jag gick till bussen (från skolan) så tänkte jag på det där med kristendomen. Okej, tro inte att jag är ett freak nu eller något, ni behöver inte fortsätta att läsa, gör som ni vill. =D

I alla fall:
Det finns ju många olika anledningar till att man är kristen tror jag. Alla har vi ju vår egen tro, right? Haha, när jag tänker på saker ibland, det kan vara vad som helst, så dyker det upp en konstig tanke i min hjärna. Förut var tanken: de som tror på Gud, hatar de sig själva?
Va? Tänker ni säkert nu. Men jag tänkte såhär: om någon är riktigt religiös och verkligen tänker på Jesus eller Gud hela tiden, då straffar de alltid själv själva så fort något går dåligt. Har ni inte tänkt på det? T ex så kanske de skriver: Vad gör jag för fel? Det kan ju lika gärna vara någon annans fel menar jag. Endel kanske tycker att de religiösa bara är religiösa för att ha något att skylla på när det går snett, men jag tror att det är tvärtom. Ni behöver inte lita på det jag skriver nu, det är bara en liten tanke. ^^ Läskigt det där med religion, kan hända mycket hemska saker..Krig till exempel.

Jag är inte speciellt religiös, men jag kan inte säga att jag inte tror på Gud, det gör jag, tror jag. Eller, det är olika från dag till dag. Faktiskt, så tror jag att om något oförklarligt har hänt i ens liv, då tror man på Gud. Har man däremot otur hela tiden och aldrig får som man vill, då kan det vara svårare.

En ska till! Jag tror att jag är dum i huvudet. En smula i alla fall. Människor runt omkring mig säger att jag har sagt en massa saker jag inte har en aning om att jag har sagt, eller ens menat. Kan ju bli riktigt dumt. Har nog förlorat kontrollen av mig själv, ramlar och tappar saker hela tiden. Vet ni hur man tränar upp sin egen kroppskontroll? xD Behöver det nu.

Kl 18:00 kommer Cajsa, John & Morgan och hämtar lilla mig. Ska ju som sagt till Tibro. Det är slut vid 22, men är väl inte hemma förrän 23-00. Man vet ju aldrig menar jag! :D
Varför blir dagen aldrig, ALDRIG som man har planerat den? Det dycker alltid upp något oväntat, roligt eller tråkigt. Det är väl tur det kanske, men ibland kan det ju bli skumt. :S

Nåväl, långt inlägg det här, nu ska jag göra mig i ordning i alla fall! Ska bli kul att träffa gamla klassen! <3


1 kommentarer                                                                                                                    
  Kim

REligion är sagor och 80% av alla krig som nånisn har hänt beror just på religion så jag säger skrota religionen

2008-04-26 l 17:35:40
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: