BVC

                                            Datum: 2010-06-21 Tid: 14:29:24 Kategori: Julia
Solen skiner och jag äter jordgubbar med grädde! :} Bättre kan det knappast bli..
Jag och Johan och Julia (många J:n där) for iväg till BVC i förmiddags eftersom det var dags för 1-månadskontrollen. Herregud, i morgon är lilla stumpan redan en hel månad gammal! Jag såg till att få henne någorlunda mätt innan vi stack iväg eftersom det inte är någon höjdare när hon ligger hungrig i vagnen och vägrar sluta skrika. Så 50 ml ersättning + amning fick henne hyfsat nöjd i alla fall. Mötte upp Johan på vägen eftersom han kom hemifrån. Stackarn är (eller har varit) sjuk och är fortfarande hostig, jobbigt! Men snart är du frisk nos! ♥

Väl framme på BVC så sov hon den första stunden. Dock blev det liv i henne när kläderna åkte av eftersom det var dags för vägning. Hon mättes även på längden och barnmorskan mätte huvudomfånget. Såhär var resultatet (status vid födelse inom parentes):

Vikt: 4458 g (3700 g)
Längd: 54 cm (51 cm)
Huvudomfång: 39 cm (36,5 cm)

Allting såg bra ut och hon växer som hon ska. Vi fick även med oss D-vitamin hem som hon ska matas med varje dag. D-vitamin är tydligen det enda som inte finns i bröstmjölken... 5 droppar på en sked från flaskan, dagligen! Vi fick ingen ny tid idag eftersom barnmorskan inte visste när läkarna kommer att vara på plats. Nästa besök kommer nämligen vara när Julia är runt 2 månader, och då ska en läkare vara med och undersöka lillan. Är nästan lite nervös.. hoppas hon inte blir ledsen! ♥

Efter besöket satt vi kvar en stund och jag ammade. När hon vad nöjd med det gick vi därifrån och stannade vid apoteket. Salvan som vi använder vid blöjbytena var slut så jag tänkte vara duktig och köpa en ny. Helt i onödan visade det sig eftersom mamma tydligen också hade köpt en idag. ._. Fast whatever, salvan kommer att behövas länge så det är bara bra om vi har mycket! :D

Svängde även förbi ICA och inhandlade lunch för dagen. Pulvermos (onödigt köp eftersom det fanns hemma), köttullar i gräddsås på burk och lingonsylt fick det bli. En liten chokladkaka och ett par kakor fick hänga med också... På utvägen köpte vi lite jordgubbar också.. herregud vad mycket! Gott var det i alla fall. ;)

Johan stack hem för en stund sedan och nu sitter jag ensam här vid datorn. Snart börjar LOST som jag ska titta på, reprisen haha. Justde, mina betyg kom hem i brevlådan idag. 8 MVG gick jag ut med. I'm happy! :}

Jag och Julia i förmiddags :}

2 kommentarer                                                                                                                    
  Sophie mamma till Nellie

Dom växer så det knakar :D

Så söt hon är! :)



ojoj 8 MVG va inte dåligt!

Jag hade kanske högst hmm2 VG??

Minns inte ens :P Och IG gympa pga läraren som jag inte gick ihop med direkt, även jag alltid gillat gympa och är bra på det. suck..

:D Kram!

2010-06-21 l 23:33:56
Blogg/hemsida: http://beylejd.blogg.se/
  Beatrice, Devins mamma

Åh vad liten hon är pluttan din.

Jag minns när Devin var en sådan plutt.

Tänk att han snart är 1 år min pojk!

2010-06-26 l 11:47:52
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/
Innan du kommenterar:
» Taskiga kommentarer raderas.
» IP-adresser är lätta att spåra.
» Kommentaren granskas innan publicering.
» ...har du frågor som handlar om mig, graviditeten, design etc. så tveka inte att fråga! Jag svarar på så mycket jag kan.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentar: